DERS ADI

: Alan Seçmeli I (Erken Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 2009 Alan Seçmeli I (Erken Çocuklukta Sosyal ve Duygusal Gelişim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişme yönelik temel ve güncel konuların önemini kavratmak, sosyal duygusal gelişme yönelik kuramsal bakış açılarını öğretmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişim ile ilgili temel kavramları anlayacaktır.
2   2. Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişimde etkili olan faktörleri kavrayabilecektir.
3   3. Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişimle ilgili güncel konuları kavrayabilecektir.
4   4. Erken çocuklukta sosyal duygusal gelişimle ilgili kuramsal yaklaşımları kavrayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1.Erken Çocuklukta Sosyal Duygusal Gelişimle İlgili Temel Kavramlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
2 2. Sosyal Duygusal Gelişimde Biyolojik Unsurlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
3 3. Sosyal Duygusal Gelişimde Mizaç ve Kişilik Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
4 4. Kuramsal Bakış Açısıyla Duygusal Gelişim Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
5 5. Duygusal Gelişim Görevleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
6 6. Kuramsal Bakış Açısıyla Sosyal Gelişim Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
7 7. Sosyal Gelişim Görevleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
8 8. Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
9 9. Sosyal Gelişim Görevleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
10 10. İlk İlişkilerin Kurulması Bağlanma Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
11 11. Sosyal Duygusal Gelişimde Yetişkinler ile İlişkiler Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
12 12. Sosyal Duygusal Gelişimde Akran İlişkileri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
13 13. Sosyal Duygusal İyi Oluş Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
14 14. Özel Gereksinimli Çocuklarda Sosyal Duygusal Gelişim Özellikleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
15 15.Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Ogelman, H. G (edt) (2021). Sosyal ve duygusal gelişim. Eğiten Kitap.
2. Göl Güven M. (2021). Çocuklukta sosyal ve duygusal öğrenme. Yeni İnsan Yayınevi.
3. Smith, P, I. K. & Hart, C., H. (2002). Blackwell handbook of childhood social development. Blackwell Publishers.
4. Sezer, İ, Ş. (2022). Erken çocukluk döneminde sosyal duygusal gelişim. Nobel Yayıncılık.
5. Akaroğlu, G. (2022). İyi aile iyi çocuk - çocuklarda sosyal ve duygusal gelişim. Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bağıl değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Belirlenecek olan sınıf kurallarına uyulması ve ders çalışma politikalarının belirlenmesidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her hafta Salı günleri ve 12.00-13.00 arasıdır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14444
ÖK.23554
ÖK.33554
ÖK.45545