DERS ADI

: Alan Seçmeli VII (Çocukta Davranış Yönetimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 4017 Alan Seçmeli VII (Çocukta Davranış Yönetimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. DUYGU ÇETİNGÖZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğretmen adaylarının çocukların davranışlarını ve bu davranışları etkileyen faktörleri anlamalarına ve olumlu davranışlar geliştirmelerine rehberlik etmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1. Davranışa yönelik yaklaşımları açıklayabilecektir.
2   2. Hedef davranışı tanımlayabilecektir.
3   3. İstenmeyen davranışların nedenlerini açıklayabilecektir.
4   4. Olumlu davranışları geliştirmeye yönelik teknik ve yaklaşımları uygulayabilecektir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Davranış Yönlendirmeye Giriş Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
2 2. Davranış Yönlendirmeye Kuramsal Bakış Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
3 3. Davranış Problemleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
4 4. Problem Davranışlarda Sağaltım Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
5 5. Erken Çocuklukta Davranış Yönlendirmede Etkili Yaklaşımlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
6 6. Erken Çocuklukta Davranış Yönlendirmede Etkili Yaklaşımlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
7 7. Erken Çocuklukta Davranış Yönlendirmede Etkili Yaklaşımlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
8 8. Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
9 9. Erken Çocuklukta Davranış Yönlendirmede Etkili Yaklaşımlar Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
10 10. Davranış Yönetimi Teknikleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
11 11. Davranış Yönetimi Teknikleri Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
12 12. Etkili Sınıf Yönetimi Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
13 13. Çocukla İletişim Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
14 14. Çocukla İletişim Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma
15 15.Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Aktaş, Y. (2008). Okul öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Anakara: KÖK yayıncılık.
2. Uyanık, G. B. ve Bilgin, H. (2011). Okul Öncesi eğitimde sınıf yönetimi. Eğiten Kitap.
3. Yavuzer, H. (2003). Çocuk Eğitimi El Kitabı. İstanbul: Remzi Kitabevi.
4. Arslan, E.(edt) (2019). Erken Çocuklukta Davranış Yönetimi. Ankara: Eğiten Kitap
5. Özyürek, A. (2018). Çocuklarda Davranış Yönetimi. Ankara: Vize Yayıncılık

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz Anlatım, Soru-Yanıt, Tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bağıl değerlendirme yapılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Belirlenecek olan sınıf kurallarına uyulması ve ders çalışma politikalarının belirlenmesidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

duygu.cetingoz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her hafta Salı günleri ve 12.00-13.00 arasıdır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 102

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.13554
ÖK.23554
ÖK.33554
ÖK.43554