DERS ADI

: Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 2002 Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ BERNA ÇÖKER

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Çocuğun psikomotor, zihinsel, duyuşsal, psiko-sosyal gelişimi açısından oyunun öneminin farkına varabilme ve eğitsel amaca yönelik oyun seçme becerisini kazanmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okulöncesi çocuklar için oyunun önemini ve değerini açıklar
2   Gelişimsel olarak uygun ortamları ve oyun fırsatlarını planlar
3   Çocuklar için gelişimsel olarak uygun oyun aktiviteleri seçer
4   Çocuğun gelişiminde oyunun işlevini kavrar.
5   Erken çocukluk eğitiminin ilkelerine uygun olarak oyun etkinliklerini ve kaynaklarını seçer ve düzenler

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, içerik ve kurallar
2 Okul Öncesi Oyunun Önemi, İşlevi ve Yararları
3 Oyunun Temel Özellikleri
4 Oyun ve Etkin Öğrenme Ortamları
5 Oyun Gelişim Kuramları: Klasik Oyun Kuramları
6 Oyun Gelişim Kuramları: Modern Oyun Kuramları
7 Oyun araç ve gereçleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Oyun Türleri
10 Erken Çocuklukta Yaratıcılık ve Hayali Oyunlar
11 Oyun Alanlarının Düzenlenmesi
12 Oyun Etkinliklerin Planlanması
13 Oyun Gelişiminde Öğretmenin Rolü
14 Özel Gereksinimli Çocuklar ve Oyun
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1.Poyraz H.(2003) Play and Play Materials for Early Childhood. Anı Yayıncılık
2. Sevinç, M. (2009) Play in Early Childhood Education and Development. Morpa Kültür Yayınları.
3. Yalman Polatlar, D (2021). Erken Çocuklukta Oyun Gelişimi ve Eğitimi. Pegem.
4. Aksoy, B. A & Çiftçi, H. D. (2014). Erken Çocukluk Döneminde Oyun: Duyu-Motor Oyundan Kurallı Oyuna. Pegem

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-yanıt, tartışma, araştırma, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.coker@deu.edu.tr
bernacoker@gmail.com

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi günleri saat 15:00-16:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 12 2 24
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 90

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.14423411
ÖK.24423411
ÖK.34423411
ÖK.44423411
ÖK.54423411