DERS ADI

: Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 2016 Erken Çocuklukta Müzik Eğitimi ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. RUKİYE GÜNSELİ YILDIRIM

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Doğaçlamalarla ilgili (ritmik, ezgisel, dans) bilgi ve beceri edinebilme, ritmik doğaçlama etkinlikleri planlayabilme, dans doğaçlama etkinlikleri planlayabilme ve müzikli dramatizasyon etkinlikleri planlayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Beden perküsyonu ve ritmik çalgılarla ritmik eşlik seslerini duyar.
2   Grupla uyum içinde şarkıya vücut perküsyonu veya ritmik enstrümanlarla eşlik eder.
3   Ritmik doğaçlama yapar.
4   Bir müzik için dans figürleri yaratır.
5   Müzikal dramatizasyon etkinliklerine katılır.
6   Bir müzikal dramatizasyon etkinliğinin planlanmasına katılır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Beden perküsyonu etkinlikleri
2 Beden perküsyonu etkinlikleri
3 Ritmik form üzerine varyasyonlar
4 Ritmik form üzerine varyasyonlar
5 Ritmik eşlik etkinlikleri
6 Ritmik doğaçlama
7 Grup dansı etkinlikleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Grup dansı etkinlikleri
10 Dans figürleri oluşturma
11 Hikâyeler yoluyla müziksel canlandırma geliştirme
12 Resimler yoluyla müziksel canlandırma geliştirme
13 Müzik yoluyla müziksel canlandırma geliştirme
14 Canlandırmada doğaçlama
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Muammer Sun, Hilmi Seyrek (2000). Okul Öncesi Eğitiminde Oyun, Müzik Eserleri Yayınları.
2. Mahiye Morgül. İlk Çocuklukta Müzik Nasıl Öğretilir, Kök Yayıncılık.
3. Mahiye Morgül (1999). Eğitimde Yaratıcı Dramaya Merhaba, Kök Yayıncılık.
4. Katja Ojala Koçak, Onur Erol (2005). Karamela Sepeti, Morpa Yayınları.
5.Onur Erol (2011). Müzikolaj, Morpa Yayınları.
6. Sermin Bilen ,Banu Özevin, Esin Uçal Canakay (2009). Orff Destekli Etkinliklerle Müzik Eğitimi, Müzik Eğitimi Yayınları.
7. Dikici Sığırtaç, A. (2022). Erken çocuklukta müzik eğitimi. İzge Yayıncılık.
Beden Perküsyonu
Grafik Notasyon
Alternatif teknikler ile ilgili yazılı, basılı, elektronik, video, ses içerek her kaynak irdelenerek kullanılır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Örnekleme, aktif öğrenme, Orff-Schulwerk.
Yaratıcı düşünme teknikleri ve uygulamalar ile müzik eğitim ve öğretim sağlanır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Kendi yöntem ve tekniklerini üretip problem çözerek müziği hem araç hem de amaç olarak kullanabilir hale gelmesi önemli bir kriterdir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse düzenli katılım, ödevlerin her hafta düzenli yapılması ve araştırmaya önem verilmesi.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gunseli.yildirim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Çarşmaba 12:00-13:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.145
ÖK.245
ÖK.345
ÖK.445
ÖK.545
ÖK.645