Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ |
Dersi Alan Birimler |
Okul Öncesi Öğretmenliği |
Dersin Amacı |
Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek dersin amacıdır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Epsilon Yayınları. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, uygulamalı çalışma |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları çerçevesinde arasınavlar final sınavı ve dönem içi verilen ödev performanslarına göre gerçekleştirilmektedir. Ödevlerle ilgili değerlendirme formları ders öncesinde öğrencilerle paylaşılmaktadır. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Derslerin %70ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Cuma 12.00-13.00 HAY Binası Z 2 nolu derslik. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|