DERS ADI

: Yaratıcı Drama

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 1004 Yaratıcı Drama ZORUNLU 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. GÜZİN ÖZYILMAZ

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Eğitimde bir öğretim yöntemi olarak dramayı tanıyabilmek. Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararlarını kavrayabilmek. İlköğretimde günlük ve haftalık planlar içerisinde drama etkinlikleri planlayabilmek dersin amacıdır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dramanın kuramsal temellerini açıklar.
2   Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararları yorumlar.
3   Drama uygulamalarında dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar.
4   Drama tekniklerini açıklar.
5   Drama türlerini açıklar.
6   Drama çalışmalarını uygular.
7   Drama uygulamalarına katılım gösterir.
8   Drama çalışmalarını geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Drama ile ilgili temel kavramlar ve dramanın tarihçesi. Tanışma, selamlaşma ve isim öğrenme çalışmaları
2 Dramanın çocuk eğitiminde sağlayacağı yararlar, hareket ve iletişim çalışmaları
3 Günümüzde dramanın önemini arttıran gelişmeler, uyum ve güven çalışmaları
4 Okul öncesinde dramanın yapısı ve uygulama aşamaları, duyu çalışmaları
5 Dramada özel teknikler, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
6 Drama uygulamaları sırasında göz önünde bulundurulması gereken koşullar, yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
7 Yaratıcılığı teşvik eden öğretmen davranışları. Yaratıcılık ve doğaçlama çalışmaları
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Kavram eğitimi ve drama
10 Öz-bakım becerileri ve drama
11 Çevre eğitimi ve drama
12 Değer eğitimi ve drama
13 Duygu eğitimi ve drama
14 İletişim becerileri ve drama, Sorun çözme ve drama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Önder, A. (1999). Yaşayarak öğrenme için eğitici drama. Epsilon Yayınları.
Gönen, M. ve Dalkılıç, N. U. (1998). Çocuk eğitiminde drama yöntem ve uygulamalar. Epsilon Yayıncılık.
Ömeroğlu, E. (2003). Okul öncesi eğitimde drama. Kök Yayıncılık
Bektaş, S. (2024). Okul Öncesinde Her Yönüyle Çocuk ve Drama. Efe Akademi Yay.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, uygulamalı çalışma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları çerçevesinde arasınavlar final sınavı ve dönem içi verilen ödev performanslarına göre gerçekleştirilmektedir. Ödevlerle ilgili değerlendirme formları ders öncesinde öğrencilerle paylaşılmaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70ine katılım zorunludur. Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

guzin.ozyilmaz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Cuma 12.00-13.00 HAY Binası Z 2 nolu derslik.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 3 39
Haftalık ders öncesi/sonrası hazırlıklar (ders materyallerinin, makalelerin okunması vb.) 13 4 52
Vize sınavına hazırlık 1 10 10
Final sınavına hazırlık 1 15 15
Ödev hazırlama 3 10 30
Sunum hazırlama 3 5 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 163

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1545
ÖK.254455
ÖK.35455
ÖK.45455
ÖK.55455
ÖK.654555
ÖK.754554
ÖK.855555