DERS ADI

: Alan Seçmeli VI (Çocuklarla Felsefe)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
OOE 3012 Alan Seçmeli VI (Çocuklarla Felsefe) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ ZÜBEYDE DOĞAN

Dersi Alan Birimler

Okul Öncesi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilerin çocuklarla felsefe methodunun ne olduğunu anlamaları, çocuklarla felsefe oturumlarında kolaylaştırıcı olabilme yetisine sahip olmalarını sağlamaktır.
Öğrenciler, eleştirel düşünme, etik sorgulama ve "sorgulama topluluğu" oluşturma becerilerini kazanacak, okul öncesi ve ilköğretim düzeyinde uygulanabilir ders planları tasarlayacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   P4C ne olduğunu ve çeşitli yöntemlerini bilir
2   P4C oturumlarının kurallarını ve sürecini anlar
3   Felsefi bir sorunun ve felsefi bir tartışmanın doğasını anlar
4   Okul öncesi çocuklarla en az 2 P4C seansını kolaylaştırıcı rolü alarak uygulayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı
2 Çocuklarla felsefeye tarihsel bakış; amaçları ve gelişimi hakkında bilgilendirme
3 Sokratik Yöntem & Sorgulama Topluluğu
4 Felsefi sorgulama oturmu ve yansıtma
5 Çocuklarla Etik Tartışmalar
6 Felsefi sorgulama oturmu ve yansıtma
7 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, Ara Sınav
8 Epistemoloji: Bilgi ve Şüphe
9 Felsefi sorgulama oturmu ve yansıtma
10 P4C Uygulama: Ders Planı Tasarlama
11 P4C Uygulama: Ders Planı Tasarlama
12 Öğrencilerin yürüttüğü oturumların incelenmesi
13 Öğrencilerin yürüttüğü oturumların incelenmesi
14 Öğrencilerin yürüttüğü oturumların incelenmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Lipman, M. (2008). Düşünme Eğitimi. Çev: N. Direk.

Direk, N. (2020). Çocuklar İçin Felsefe. Pan Yayıncılık.

Matthews, G. (1999). Çocuklarla Felsefe Söyleşileri. Gündoğan Yayınları.

UNESCO (2007). Felsefe: Özgürlük Okulu.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, beyin fırtınası, grup çalışmaları ve örnek olay inceleme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Dönem başında ilan edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

zubeyde.dogan@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 2 15 30
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 20 20
Vize Sınavı 1 1 1
Final Ödevi 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16
ÖK.1435
ÖK.2351
ÖK.34
ÖK.433