DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3044 Özel Öğretim Yöntemleri II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ESRA BUKOVA GÜZEL

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Matematik dersi öğretim programında yer alan öğrenme etkinliklerini, matematiksel öğrenme etkinliklerini ve türlerini tanıtmak ve öğretmen adaylarının farklı matematiksel kavramlara yönelik matematiksel öğrenme etkinlikleri oluşturmalarını sağlamak, öğretmen adaylarının öğrencilerin gelişimlerini belirlemede ve çalışmalarını değerlendirmede kullanılabilecekleri ölçme-değerlendirme aracı geliştirmelerini sağlamak ve bunlara eleştirel bir bakış açısı kazandırmak, problem çözme ve stratejilerini tanıtarak farklı problemlerin değişik yollarla çözümünü tartışılmasını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim matematik dersi öğretim programında yer alan etkinlik kavramına ilişkin bakış açısı kazanır.
2   Ortaöğretim matematik dersi öğretim programına ait öğrenme ve alt öğrenme alanlarına yönelik olarak farklı düzeylerde etkinlik hazırlar.
3   Her öğrenme alanıyla ilgili olarak rutin ve rutin olmayan problemler hazırlar.
4   Problemleri aşamalı bir şekilde çözer ve rutin olmayan problemleri uygun stratejileri kullanarak çözer.
5   Öğrenci çalışmalarını ölçme amacıyla ölçme araçları geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğrenme alanları ve alt öğrenme alanlarındaki etkinlikleri inceleme ve değerlendirme
2 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
3 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
4 Öğrenme alanlarıyla ilgili etkinlikler hazırlama ve değerlendirme
5 Matematiksel öğrenme etkinlikleri, türleri, özellikleri ve örnekleri.
6 Matematiksel öğrenme etkinlikleri geliştirme süreci ve örnek uygulamalar
7 Matematiksel öğrenme etkinlikleri geliştirme süreci ve örnek uygulamalar
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Problem, problem türleri, problem çözme süreci
10 Problem çözme stratejileri ve uygulamaları
11 Öğrenme alanlarıyla ilgili problem hazırlama
12 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
13 Öğrenci çalışmalarının değerlendirilmesinde kullanılabilecek ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
14 Matematik dersi öğretim programındaki öğrenme alanlarından seçilen kavramlara ilişkin etkinlik tasarlanması ve ölçme araçlarının geliştirilmesi ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, A. Baki, Derya Kitabevi.
Matematik Öğretimi, M. Altun, Aktüel.
Teaching mathematics, M.A. Sobel, E.M. Maletsky, Allyn and Bacon.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, tartışma, soru-cevap, problem çözme, aktif öğrenme teknikleri, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve final sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

esra.bukova@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Sunum Hazırlama 2 10 20
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 120

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1114415135111113531
ÖK.254331554531115151
ÖK.345522513151511511
ÖK.4454225131151511511
ÖK.5353215531151151531