DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2134 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTEN ERDURAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretim teknolojilerinin özelliklerini, öğretim sürecindeki yeri, önemi ve kullanımı, öğretim teknolojileri yoluyla materyallerin geliştirebilmesi ve değerlendirilmesini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramları açıklar.
2   Öğretim araç ve materyallerinin öğretimde yeri ve önemini fark eder.
3   Matematik öğretiminde pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeci kullanır.
4   Matematik öğretim programında kullanılması önerilen öğretim materyallerinin ve derste kullanım biçimlerinin farkına varır.
5   Öğretim tasarım ilke ve öğelerini açıklar, uygular ve hazırlanan bir materyali değerlendirir.
6   Eğitimde materyal geliştirmeye yönelik teknolojik uygulamaları kullanır ve bunlara yönelik etkili materyal hazırlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitim teknolojileri ile ilgili temel kavramlar
2 Öğretim teknolojileri ile iletişim arasındaki ilişki, araç gereçlerin öğretimdeki yeri ve önemi, araç gereç seçiminde dikkat edilmesi gereken unsurlar, etkileyen faktörler
3 Pergel, cetvel, açıölçer, gönye ve çizgeç ile yapılan çizimler ve bu araçların kullanımının matematik öğretimdeki yeri
4 Matematik öğretim programında yer alan öğretim materyalleri, yazılım türleri ve kullanım amaçları
5 Öğretim tasarımı ilke ve öğeleri nelerdir ve hazırlanan bir materyalin değerlendirilmesi
6 Öğrenci sunumları
7 Yansıtılan görsel materyaller, kullanımı, haritalar(kavram, zihin ve bilgi haritası), harita hazırlama ile ilgili yazılımlar, öğrenci sunumları
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi ve Ara Sınav
9 Poster hazırlama, kullanım amacı, avantaj, dezavantajları, poster hazırlama ile ilgili yazılımlar
10 Sunum hazırlama ilkeleri ve etkileşimli sunum hazırlama
11 Videoların matematik öğretiminde kullanımı ve hazırlanması ve video hazırlama ile ilgili yazılımlar, etkileşimli video hazırlama
12 Ölçme değerlendirme amaçlı teknolojik uygulamaların kullanılması ve materyal geliştirme
13 İşbirlikli öğrenme ortamları, kullanımı ve materyal geliştirme
14 Uzaktan eğitim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bahadır, E. (2016). Matematik Öğretiminde Materyal Tasarımı, Ankara : Eğitim Yayınevi.
Seferoğlu, S.S. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı, Ankara: Pegem Yayıncılık.
Ünlü, M. (2021). Örneklerle Matematik Eğitiminde Materyal Tasarımı ve Kullanımı, Ankara: Pegem Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma,Soru-Cevap, Grup Çalışması, Gösterip-Yaptırma

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Sınavlar, öğretim teknolojilerini kullanarak materyal hazırlama şeklinde gerçekleştirilebilir.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

ayten.erduran@deu.edu.tr
Cahit Arf Binası 326 nolu oda
Tel: 3012395

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 5 4 20
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 84

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1111111111311113111
ÖK.2111111111311113111
ÖK.3111113134111331111
ÖK.4111113134114331111
ÖK.5111111121111113111
ÖK.6111111135111443311