DERS ADI

: Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler-II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4002 Matematik Eğitiminde Dijital Teknolojiler-II ZORUNLU 1 2 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının ve araştırmacıların Web 2.0 araçları ve yapay zekâ destekli uygulamalarla matematik öğretimini desteklemelerine yönelik bilgi, beceri ve eleştirel düşünme yetkinliklerinin gelişmesini sağlamaktır. Ders kapsamında, Desmos, GeoGebra gibi etkileşimli dijital araçların yanı sıra, yapay zekâ teknolojilerinin (ör. ChatGPT, Photomath, Wolfram Alpha) matematik öğretiminde kullanımını uygulamalı olarak sunulacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Web 2.0 araçlarını tanır ve matematik öğretiminde pedagojik amaçlarla uygun şekilde kullanır.
2   Desmos, GeoGebra gibi araçlar ile matematiksel kavramları modelleyen etkileşimli etkinlikler tasarlar.
3   Yapay zekâ destekli matematik uygulamalarını tanır ve öğretim sürecinde nasıl kullanılabileceğini değerlendirir.
4   Dijital araçları kullanarak matematiksel düşünmeyi ve problem çözmeyi destekleyen öğrenme materyalleri geliştirir.
5   Dijital teknolojilerin pedagojik, etik ve eleştirel kullanımını analiz eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Giriş: Dijitalleşen Eğitim ve Matematik
2 Web 2.0 Araçlarına Genel Bakış
3 Desmos Tanıtımı ve Etkinlik Geliştirme
4 Desmos Tanıtımı ve Etkinlik Geliştirme
5 Desmos ile Etkileşimli Soru ve Simülasyonlar Geliştirme
6 Desmos ile Etkileşimli Soru ve Simülasyonlar Geliştirme
7 Diğer Web 2.0 Araçları: Kahoot, Padlet, Socrative, PhET
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik Eğitiminde Yapay Zekâ: Kavramsal Çerçeve
10 Yapay Zekâ Destekli Uygulamalar I: Photomath, Wolfram Alpha vb.
11 Yapay Zekâ Destekli Uygulamalar II: ChatGPT, Khanmigo vb.
12 Matematik Öğretiminde Yapay Zekâ ile Etik ve Pedagojik Tartışmalar
13 Öğrenci Merkezli AI Destekli Etkinlik Tasarımı
14 Final Proje Sunumları (AI ya da Web 2.0 temelli etkinlik)
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Rezat, Hattenmann ve Peter-Koop (2014). Transformation A Fundemantal Idea of Mathematics Education. Springer.
- Afamasaga-Fuatai, (2009). Concept Mapping in Mathematics, Research into Practice, Springer.
- Orton (2004), Learning Mathematics, Issues, Theory and Classroom Practice, 3rd Ed, Continuum.
- NCTM (2009). Focus in High School Mathematics, Resoning and Sense Making.
- Common Core State Standarts for School Mathematics, (2010).
- MEB, Matematik Dersi Öğretim Programları (1-5. sınıflar), (6-8. sınıflar), (9-12. sınıflar), 2005, 2011, 2013, 2017, 2018.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışması, öğretim uygulamaları hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melike.koyunkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi 13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.153
ÖK.2553
ÖK.353
ÖK.453
ÖK.5553