DERS ADI

: Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası İlişkiler)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4008 Alan Seç.8 (Matematik Eğitiminde Disiplinler Arası İlişkiler) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTUĞ ÖZALTUN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının matematik ile diğer disiplinler arasındaki ilişkileri analiz etmelerini sağlamak; disiplinler arası yaklaşımlar aracılığıyla matematiğin toplumsal, bilimsel ve kültürel bağlamlardaki rolünü kavramalarını desteklemektir. Ayrıca, öğretmen adaylarının matematik öğretimini diğer disiplinlerle bütünleştirme becerilerini geliştirmeleri hedeflenmektedir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ile fen, sosyal bilimler, sanat ve teknoloji gibi disiplinler arasındaki ilişkiyi açıklar.
2   Disiplinler arası yaklaşımların matematik öğretimine katkılarını değerlendirir.
3   Disiplinler arası bir matematik dersi planı geliştirir.
4   Disiplinler arası öğretimi destekleyen güncel eğitim yaklaşımlarını örneklendiren öğretim etkinlikleri tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı. Disiplinler arası yaklaşımlar: Temel kavramlar ve tarihsel arka planı
2 STEM ve disiplinler arası öğrenme: Kavramsal çerçeve
3 Matematik ile fen bilimleri arasındaki ilişki
4 Matematik ile sosyal bilimler arasındaki ilişki
5 Matematik ile sanat arasındaki ilişki
6 Matematik ile teknoloji ve dijital araçlar arasındaki etkileşim
7 Disiplinler arası ilişkileri içeren gerçek yaşam problemleri ve matematiksel modelleme
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Disiplinler arası matematik ders planı tasarımı ve uygulama örnekleri
10 Disiplinler arası matematik ders planı tasarımı ve uygulama örnekleri
11 Disiplinler arası etkinliklerin analizi ve tartışması
12 Disiplinler arası matematik etkinliklerinin sınıf içi uygulamaları
13 Disiplinler arası yaklaşımlar ile matematik öğretiminin değerlendirilmesi
14 Genel değerlendirme ve yansıtma oturumu
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bukova Güzel, E. (Ed.). (2024). Matematik eğitiminde matematiksel modelleme (5.baskı). Pegem Akademi Yayıncılık.
Bukova Güzel, E., Doğan, M. F., & Özaltun Çelik, A. (Eds.). (2021). Matematiksel modelleme: Teoriden uygulamaya bütünsel bakış. Pegem Akademi Yayıncılık.
Gürbüz, R. & Doğan, M.F. (2018). Matematiksel modellemeye disiplinler arası bakış: Bir STEM yaklaşımı. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif öğrenmeye dayalı teknikler, Tartışma, Soru-cevap, Grup çalışması, Yansıtıcı düşünme, Akran değerlendirmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödevler ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aytug.ozaltuncelik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Sunum Hazırlama 2 5 10
Ödev Hazırlama 1 10 10
Final Sınavı 1 9 9
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.154554421342331532
ÖK.254554521342331532
ÖK.354554544444343531
ÖK.454554534444344531