DERS ADI

: Alan Seç.7 (Matematik Öğretiminde Mikro Öğretim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4007 Alan Seç.7 (Matematik Öğretiminde Mikro Öğretim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTUĞ ÖZALTUN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Öğretmen adaylarının öğretim becerilerini geliştirmek amacıyla mikro öğretim uygulamaları yoluyla planlama, sunum yapma, öğrenci etkileşimini yönetme, geribildirim verme ve öğretim sürecini değerlendirme becerilerini kazanmalarını sağlamaktır. Matematik öğretiminin temel bileşenlerini küçük ölçekli sınıf ortamlarında deneyimleyerek öğretmenlik mesleğine daha donanımlı hazırlanmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Etkili bir matematik dersi planı hazırlar ve öğretim hedeflerine uygun stratejiler belirler.
2   Mikro öğretim sürecinde dersini etkili şekilde sunar ve sınıf içi iletişimi yönetir.
3   Öğrenci düşüncelerini derinlemesine anlamaya yönelik sorular geliştirir ve uygular.
4   Öğretim uygulamalarına yönelik yapılandırılmış geribildirim verir ve alır.
5   Öğretim sürecini gözlem, değerlendirme ve yansıtma yoluyla geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı. Mikro öğretim nedir Kuramsal temelleri ve amacı
2 Etkili bir matematik dersi planı hazırlama
3 Öğrenci-öğretmen etkileşiminde öğretmen eylemleri: Soru Sorma, Geribildirim verme, Öğrenci ile etkili iletişim kurma
4 Mikro öğretim örnek videolarının analizi ve değerlendirilmesi
5 Mikro öğretim örnek videolarının analizi ve değerlendirilmesi
6 Mikro öğretim planı hazırlama
7 Mikro öğretim planı hazırlama
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
10 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
11 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
12 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
13 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
14 Öğretmen adaylarının mikro öğretim uygulamaları ve geribildirim
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Lise Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB.


Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif öğrenmeye dayalı teknikler, Tartışma, Soru-cevap, Grup çalışması, Yansıtıcı düşünme, Akran değerlendirmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödev ve sunumlar, tartışma, öğrenci yansıtmaları, araştırma önerisi

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aytug.ozaltuncelik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Ödev Hazırlama 1 15 15
Final Sınavı 1 9 9
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.154453555555335542
ÖK.254453555555335542
ÖK.354353555555345532
ÖK.454353555555345532
ÖK.554353555555335542