DERS ADI

: Alan Seç.2 ( Matematik ve Oyun)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 2013 Alan Seç.2 ( Matematik ve Oyun) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. HASİBE SEVGİ MORALI

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik ve oyun kavramları arasındaki ilişkileri kavrar.
2   Matematik bağlamında oyun ve oyun türlerini kavrar.
3   Kültürel matematik oyunlarını tanır ve kavrar.
4   Matematik eğitimi bağlamında oyun ve oyun türlerini kavrar.
5   Eğitsel matematik oyunu geliştirir, uygular ve oyunlara yönelik ölçme yapar

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Oyun ve oyuncak kavramı, tarihsel gelişimleri Oyun türlerine genel bakış.
2 İnsan neden oyun oynar Kuramsal yaklaşımlar. Huizinga teorisi Psikolog M. J. Ellis'in En Uygun Canlılık Düzeyi Kuramı
3 - Psikanalitik Teoriler - Helenko Sistem Teorisi - Berlyne Modeli - Friedrich Schiller ve Helbert Spencer'in Artan Enerji Teorisi
4 Matematik ve Oyun Etkileşimi. Matematikçiler açısından oyun ve matematikçilerce geliştirilen oyunlara bir bakış. Matematik oyunlarının genel olarak irdelenmesi ve bir sınıflandırma yapılması.
5 Bir matematik çalışma alanı olan oyun teorisi. Sonlu, sonsuz, sıfır toplamlı, toplamsız vb. oyunlar. J. F. Nash ve P. Von Neumann çalışmalarına kısaca bakış.
6 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
7 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
8 Tarihi ve kültürel matematik oyunları
9 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
10 Teknoloji destekli matematik oyunları
11 Teknoloji destekli matematik oyunları
12 Eğitsel matematik oyunu kavramı ve özellikleri
13 Eğitsel matematik oyunu kavramı ve özellikleri
14 Eğitsel matematik oyunu kavramı ve özellikleri
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, araştırma-inceleme yoluyla öğrenme, küçük grup çalışmaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Tanımsız

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 9 9
Final Sınavına Hazırlık 1 12 12
Ödev Hazırlama 2 10 20
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 97

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1123221111111112111
ÖK.2123221112111112112
ÖK.3123332112111213112
ÖK.4233222113111212112
ÖK.5333222334143223212