DERS ADI

: Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 2005 Matematik Öğrenme ve Öğretme Yaklaşımları ZORUNLU 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİKE YİĞİT KOYUNKAYA

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, matematiğin ve matematiksel düşünmenin doğasını; matematik öğrenmenin ve öğretmenin anlamını; matematik öğretiminin amacı ve temel ilkelerini; matematik öğretiminin tarihçesini; öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımalarını; matematik öğretiminde temel becerileri; sınıf-içi uygulama örneklerini; matematik öğretiminde güncel eğilimler ve sorunları; etkili bir matematik öğretiminin bileşenlerini ve matematik öğretimine sosyal, kültürel ve ekonomik bakış açısından öğretmeyi sağlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Matematik öğrenme ve öğretmenin anlamını kavrar.
2   Matematik öğretmenin tarihçesini, amacını ve ilkelerini kavrar.
3   Matematik öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını ve temel becerilerini öğrenir.
4   Matematik öğrenimindeki güncel yaklaşımları ve sorunları kavrar.
5   Matematik öğretiminin sosyal, kültürel ve ekonomik olarak önemini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ders İçeriğinin tanıtılması
2 Öğrenme teorileri Öğrenme ve öğretim yaklaşımlarının matematik öğretimine yansımaları
3 Matematiksel Düşünmenin, Öğrenme ve Öğretimin Doğası
4 Gerçekçi Matematik Eğitimi
5 İşlemsel ve Kavramsal Anlama
6 Matematik öğretiminde temel becerileri
7 Matematik eğitiminde problem çözme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Matematik Öğretiminde Çoklu Temsillerin Kullanımı
10 Matematik Eğitiminde İşbirliğine Dayalı Öğrenme
11 Matematik Eğitiminde STEM ve Uygulamaları
12 Matematik Eğitiminde Ters-Yüz Öğrenme
13 Teknoloji Destekli Matematik Öğretimi
14 Sorgulama Temelli Matematik Öğretimi
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bingölbali, E., Arslan, S., & Zembat, İ. Ö. (2016). Matematik eğitiminde teoriler. Ankara: Pegem Akademi.
Ünlü, M. (2020). Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, gözlem, grup çalışmaları, örnek olay inceleme, araştırma önerisi hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

melike.koyunkaya@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Pazartesi
13:00-15:00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1555555553212355551
ÖK.2555555553212355551
ÖK.3555555553212355551
ÖK.4555555553212355551
ÖK.5555555553212355551