DERS ADI

: Matematikte Seçme Konuların Öğretimi II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4004 Matematikte Seçme Konuların Öğretimi II ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. AYTUĞ ÖZALTUN ÇELİK

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının lise matematik öğretim programında yer alan geometri, trigonometri, istatistik ve olasılık konularına ilişkin öğretim becerilerini geliştirmektir. Öğretmen adaylarının, bu konular ile ilgili öğretim yöntemleri, araçları ve stratejilerini öğrenerek, bu konuları öğretme becerilerini uygulamaya yansıtmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Geometri ve trigonometri konularını öğretme becerilerini geliştirmek ve bu konularla ilgili etkili öğretim süreçleri tasarlar.
2   İstatistiksel verileri toplama, analiz etme ve istatistiksel kavramlarına ilişkin etkili öğretim süreçleri tasarlar.
3   Olasılık konularındaki temel kavramları öğretme ve olasılık hesaplamalarıyla ilgili etkili öğretim süreçleri tasarlar.
4   Geometri, trigonometri, istatistik ve olasılık konularının öğretimine ilişkin öğrenme ve değerlendirme etkinlikleri tasarlar
5   Geometri, trigonometri, istatistik ve olasılık konularının öğretimine farklı yaklaşımları entegre eder.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı. Matematiği öğrenme ve öğretme süreçlerindeki temel yaklaşımlar
2 Etkili bir matematik dersini planlama yaklaşımları
3 Geometri kavramlarının öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili temel ilkeler
4 Lise düzeyinde geometri kavramlarının öğretim süreçlerini tasarlama
5 Lise düzeyinde geometri kavramlarının öğretim süreçlerini tasarlama
6 Lise düzeyinde geometri kavramlarının öğretim süreçlerini tasarlama
7 Trigonometri öğrenme ve öğretme süreçleri ile ilgili temel ilkeler
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Lise düzeyinde trigonometrik kavramlarının öğretim süreçlerini tasarlama
10 Lise düzeyinde trigonometrik kavramlarının öğretim süreçlerini tasarlama
11 Lise düzeyinde istatistiksel araştırma süreçleri ile ilgili konuların öğretim süreçlerini tasarlama
12 Lise düzeyinde istatistiksel araştırma süreçleri ile ilgili konuların öğretim süreçlerini tasarlama
13 Lise düzeyinde olasılık ile ilgili kavramların öğretim süreçlerini tasarlama
14 Lise düzeyinde olasılık ile ilgili kavramların öğretim süreçlerini tasarlama
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı.
Güven, B., Özmen, Z. M., Gürbüz, R., & Akkan, Y. (Eds.). (2023). Teoriden pratiğe olasılık ve istatistik öğretimi. Vizetek Yayıncılık.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Lise Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB.
Toluk Uçar, Z., Akkuş, R., Boz Yaman, B., Duatepe Paksu, A., & Bulut, S. (Eds.) (2024). Geometri öğretim bilgisi. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Aktif öğrenmeye dayalı teknikler, Tartışma, Soru-cevap, Grup çalışması, Yansıtıcı düşünme, Akran değerlendirmesi.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin değerlendirilmesi, öğrenme çıktıları doğrultusunda ara sınav, ödev ve yarıyıl sonu sınavları ile ölçülmektedir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aytug.ozaltuncelik@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Sunum Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 4 4
Final Sınavı 1 8 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 115

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.154452555544234332
ÖK.254452555544234332
ÖK.354452555544234332
ÖK.454452555544234332
ÖK.554453555544234332