DERS ADI

: Matematikte Seçme Konuların Öğretimi I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
LMÖ 4003 Matematikte Seçme Konuların Öğretimi I ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Matematik Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. BERNA TATAROĞLU TAŞDAN

Dersi Alan Birimler

Matematik Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının lise matematik öğretim programında yer alan analiz ve cebir konularına ilişkin öğretim becerilerini geliştirmektir. Öğretmen adaylarının, analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin anlayışlarını geliştirmek ve yanılgılarını gidermek, analizin ve cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişiminin ve günlük yaşam örneklerinin öğretimde nasıl kullanılabileceğini ortaya çıkarmak, bu konular ile ilgili öğretim yöntem ve yaklaşımlarını öğrenerek, bu konuları öğretme becerilerini uygulamaya yansıtmalarını sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Analizin ve cebirin temel kavramlarını bilir.
2   Analizin ve cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişiminin ve günlük yaşam örneklerinin öğretimde nasıl kullanılabileceğini açıklar
3   Analizin ve cebirin temel kavramlarının öğretimine ve ölçme değerlendirmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımları bilir.
4   Analizin ve cebirin temel kavramlarına ilişkin öğretim uygulamaları tasarlar.
5   Analizin ve cebirin temel kavramlarının öğretimine ilişkin uygulamaları değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı. Analizin temel kavramları
2 Analizin temel kavramlarına ilişkin olası kavram yanılgılarını ve giderme yolları.
3 Analizin temel kavramlarının tarihsel gelişimi ve günlük yaşam örnekleri
4 Analizin temel kavramlarının öğretimine ve ölçme değerlendirmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımlar
5 Analiz kavramlarının öğretimine yönelik uygulama örneklerinin tasarlanması, sunulması ve değerlendirilmesi
6 Analiz kavramlarının öğretimine yönelik uygulama örneklerinin tasarlanması, sunulması ve değerlendirilmesi
7 Analiz kavramlarının öğretimine yönelik uygulama örneklerinin tasarlanması, sunulması ve değerlendirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Cebirin temel kavramları
10 Cebirin temel kavramlarına ilişkin olası kavram yanılgılarını ve giderme yolları
11 Cebirin temel kavramlarının tarihsel gelişimi ve günlük yaşam örnekleri
12 Cebirin temel kavramlarının öğretimine ve ölçme değerlendirmesine ilişkin yöntem ve yaklaşımlar
13 Cebir kavramlarının öğretimine yönelik uygulama örneklerinin tasarlanması, sunulması ve değerlendirilmesi
14 Cebir kavramlarının öğretimine yönelik uygulama örneklerinin tasarlanması, sunulması ve değerlendirilmesi
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Baki, A. (2008). Kuramdan uygulamaya matematik eğitimi. Harf Eğitim Yayıncılığı.
Rock, D. & Brumbau D. K. (2017). Lise Matematiğini Öğretme (4. Basımdan Çeviri), Nobel Akademik Yayıncılık.
Millî Eğitim Bakanlığı. (2024). Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Lise Matematik Dersi Öğretim Programı. MEB.
Sarpkaya Aktaş, G. (2025). Uygulama Örnekleriyle Cebirsel Düşünme ve Öğretimi (6. Baskı), Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt, grup çalışmaları, öğretim uygulamaları ve öğrenme etkinliklerini hazırlama ve sunma.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ödev ve sunumlar küçük gruplar (2-3 kişilik) içerisinde diğer değerlendirmeler ise bireysel olarak gerçekleştirilir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

berna.tataroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 1 13
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 2 5 10
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 76

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18
ÖK.1544424213331
ÖK.2545524213331
ÖK.3544424213331
ÖK.454442555544134331
ÖK.554442555544134331