DERS ADI

: Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 2114 Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı ZORUNLU 1 2 0 3

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, bilişim toplumunun dinamiklerini kavrayarak, günümüz öğrenen profillerini tanımak ve öğretim teknolojilerinin etkili kullanımını sağlayacak bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Ayrıca, etkili sunum hazırlama sürecini ve yenilikçi dijital araçları kullanarak içerik üretme becerilerini geliştirmek, araç ve materyal olarak öğretim teknolojileri; öğretim materyallerinin tasarımı hakkında bilgi, beceri ve yeterlilik kazandırmak amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilişim toplumunun temel özelliklerini açıklayabilir.
2   Günümüz öğrenenlerinin karakteristik özelliklerini sıralayabilir.
3   Öğretim teknolojileri kavramını tanımlayabilir.
4   Etkili sunum hazırlama sürecini ve görsel tasarım ilkelerini açıklar.
5   Web 2.0 araçları ve yenilikçi içerik üretim süreci hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Tanışma
2 Bilişim Toplumunun Gelişimi ve Özellikleri
3 İletişim Sürecinin Temel Öğeleri
4 Görsel Tasarım
5 Etkili Sunum Teknikleri
6 Web 2.0 Teknolojileri ve Araçları
7 Öğretim Teknolojileri Bağlamında Sosyal Medya
8 Genel Tekrar, Ders Değerlendirmesi, Ara Sınav
9 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Sunum Araçları
10 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Yaratıcı Bilgi Görselleştirme Araçları
11 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Animasyon Araçları
12 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Grafik Tabanlı Eğitim Araçları
13 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Zihin Haritası ve Kavram Haritası Araçları
14 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Hikâyeleştirme Araçları
15 Web 2.0 Teknolojileri ile Öğretim materyallerinin tasarımı: Ölçme ve Değerlendirme Araçları
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İşman, A. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Kabakçı Yurdakul, I. (2013). Teknopedagojik Eğitime Dayalı Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Reiser, R. A., & Dempsey, J. V. (Eds.). (2012). Trends and issues in instructional design and technology. Boston: Pearson.
Seferoglu, S. S. (2015). Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Pegem Akademi Yayıncılık.
Yalın, H. İ. (2017). Öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme. Pegem Akademi Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, sunum yapma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev, etkinlik ve final sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 7 2 14
Sunum Hazırlama 7 1 7
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 85

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1333333
ÖK.2434433
ÖK.3343334
ÖK.4353335
ÖK.5353535