DERS ADI

: Ortaöğretim Kimya Problemleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4102 Ortaöğretim Kimya Problemleri ZORUNLU 2 0 0 2

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. MELİS ARZU UYULGAN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, ortaöğretim kimya öğretim programında yer alan temel kavramlara ilişkin problem çözme becerilerini geliştirmek; öğrencilerin kavram yanılgılarını analiz etmelerini, kimyasal problemleri yapılandırılmış bir şekilde çözmelerini ve öğrenci merkezli problem çözme öğretim tasarımları yapabilmelerini sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ortaöğretim düzeyinde kimya konularına yönelik problemleri analiz eder ve çözüm stratejileri geliştirir.
2   Kimya problemlerinin çözüm sürecinde kavramsal hataları tespit eder ve düzeltici öğretim yöntemleri önerir.
3   Problem çözme sürecinde bilimsel süreç becerilerini (analiz, hipotez kurma, verileri değerlendirme vb.) etkin kullanır.
4   Kimya problemleri üzerinden öğrenci merkezli öğretim tasarımları (sorgulama temelli öğretim, işbirlikli öğrenme vb.) geliştirir.
5   Kimya problemleri ile günlük yaşam olayları, endüstriyel uygulamalar ve çevre sorunları arasında ilişki kurar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Genel Tanıtımı ve Tanışma
2 Ortaöğretim Kimya Problemlerine Giriş
3 Kimyada Problem Çözme Yaklaşımları
4 Kimya Problemleri ve Problem türleri
5 PISA/TIMSS Tarzında Kimya Problemleri
6 9. Sınıf Problemleri: Beceri Temelli Sorular Analiz
7 9. Sınıf Problemleri: Sunumi
8 Ara sınav
9 10. Sınıf Problemleri: Beceri Temelli Sorular Analiz
10 10. Sınıf Problemleri: Sunum
11 11. Sınıf Problemleri: Beceri Temelli Sorular Analiz
12 11. Sınıf Problemleri: Sunum
13 12. Sınıf Problemleri: Beceri Temelli Sorular Analiz
14 12. Sınıf Problemleri: Sunum
15 İleri Seviye Kimya Problemleri (Olimpiyat Soruları)
16 Yarıyıl sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak: MEB Ortaöğretim Kimya Ders Kitapları ve Kaynakları
Yardımcı kaynaklar: Kimya & Kavramlar ve Problemler (Nobel Akademik Yayıncılık)
Kimya Bize Ne Anlatıyor (TÜBİTAK yayınları)

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Araştırma yapma, sunum yapma, tartışma, soru-cevap, grup çalışması, ödev


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev, etkinlik ve final sınavı notları öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: melis.cekci@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 3 3
Sunum Hazırlama 1 3 3
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 58

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.1554443
ÖK.2544442
ÖK.3554553
ÖK.4545554
ÖK.5534445