DERS ADI

: Alan Seç. IV (Kimya Öğreniminde Duyuşsal Boyutlar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 3209 Alan Seç. IV (Kimya Öğreniminde Duyuşsal Boyutlar) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya öğreniminde duyuşsal boyutun rolünü kavrayabilme
2   Duyuşsal boyutla ilgili çeşitli sınıflandırmaları anlayabilme
3   Duyuşsal gelişim ve gelişimde bireysel farklılıkları açıklayabilme
4   Kimya öğrenimini duyuşsal boyutlar açısından etkileyen faktörleri kavrayabilme
5   Kimya öğreniminde duyuşsal boyutu bilişsel ve psikomotor boyutlarla ilişkisini ortaya koyabilme
6   Kimya öğreniminde kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri duyuşsal boyutta değerlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Eğitimde duyguların önemi ve Kimya öğreniminde duyuşsal boyutun önemi
2 Duyuşsal gelişim ve gelişimde bireysel farklılıklar
3 Duyuşsal boyut taksonomileri
4 Duyuşsal boyut taksonomileri
5 Duyuşsal alan hedefleri
6 Kimya öğreniminde duyuşsal değişkenler (tutum, ilgi, merak, motivasyon, kaygı vb.)
7 Kimya öğreniminde duyuşsal değişkenler (tutum, ilgi, merak, motivasyon, kaygı vb.)
8 Ara sınav
9 Kimya öğreniminde duyuşsal boyutun bilişsel boyutla olan ilişkisi
10 Kimya öğreniminde duyuşsal boyutun psikomotor boyutla olan ilişkisi
11 Kimya öğreniminde kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri duyuşsal boyutta değerlendirebilme
12 Kimya öğreniminde kullanılan çeşitli yöntem ve teknikleri duyuşsal boyutta değerlendirebilme
13 Kimya öğreniminde duyuşsal boyutta ölçme ve değerlendirme
14 Kimya öğreniminde duyuşsal boyutta ölçme ve değerlendirme
15 Kimya öğreniminde duyuşsal hedeflerin ihmal edilmesi ve bu hedeflere ulaşmanın zorluğu
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, araştırma yapma, tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap, grup çalışması.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Ara Sınav
2 DTK Diğer Etkinlik
3 FN Yarıyılsonu Sınavı
4 BNS BNS VZ * 0.30 +DTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu VZ * 0.40 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Ödev Hazırlama 1 10 10
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 94

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.14443533
ÖK.24443433
ÖK.3453343
ÖK.43545234
ÖK.5445354234
ÖK.6445553