DERS ADI

: Alan Seç. IV (Ayırma Yöntemleri ve Güncel Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 3312 Alan Seç. IV (Ayırma Yöntemleri ve Güncel Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SİBEL KILINÇ ALPAT

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı, öğrencilere ayırma yöntemlerinin temel ilkelerini ve uygulama alanlarını kavratmak, problem çözme becerisi kazandırmak, öğrencilerin literatürü ve güncel ayırma yöntemlerini takip etmelerini sağlamak, ayırma yöntemlerini kullanarak deneysel tasarım yapabilme becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ayırma yöntemlerinin önemini açıklayabilme
2   Ayırma yöntemlerinin temel kavram ve özelliklerini anlayabilme
3   Kromatografinin temel prensiplerini açıklayabilme
4   Kullanılan yöntemlerin avantaj ve dezavantajlarını karşılaştırabilme
5   Literatür taraması yapabilme ve değerlendirebilme
6   Deneysel tasarım oluşturabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Ayırma yöntemlerine giriş
2 Çöktürme ile ayırma yöntemleri ve uygulamaları
3 Damıtma (destilasyon) ile ayırma yöntemleri ve uygulamaları
4 Ekstraksiyon ile ayırma yöntemleri ve uygulamaları
5 Kromatografik ayırma yöntemlerinin temel ilkeleri
6 Kağıt ve İnce tabaka kromatografisi yöntemleri ve uygulamaları
7 İyon değiştirme kromatografisi ve uygulamaları
8 Ara Sınav
9 Gaz kromatografisi (GC) ve uygulamaları
10 Yüksek basınçlı sıvı kromatografisi ve uygulamaları
11 Flotasyon yöntemi ve uygulamaları
12 Literatür taraması ve ayırma yöntemlerinin güncel uygulamalarının incelenmesi
13 Literatür taraması ve ayırma yöntemlerinin güncel uygulamalarının incelenmesi
14 Ayırma yöntemlerinin kullanıldığı bir deneysel tasarım oluşturulması
15 Literatürlerin ve deneysel tasarımın değerlendirilmesi
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) D.A. Skoog, F.J.Holler ve T.A.Nieman, Enstrümental Analiz İlkeleri, Çeviri editörleri: E. Kılıç, F. Köseoğlu, H. Yılmaz, Bilim Yayıncılık,1998.
2) D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, S.R. Crouch, Fundamentals of Analytical Chemistry-1, Saunders College Publishing, ISBN 975-556-025-4, 2004.
3) D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler, Fundamentals of Analytical Chemistry-2, Saunders College Publishing, ISBN 975-556-025-4, 1996.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, grup çalışması, ödev, sunum

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev/sunum ve yarıyıl sonu sınavındaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: sibel.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem içerisinde ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.155
ÖK.255
ÖK.35553
ÖK.455534
ÖK.5555
ÖK.6555355