DERS ADI

: Alan Seç. VIII (Kimyada Mikro-yansıtıcı Öğretim Uygulamaları)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KİM 4114 Alan Seç. VIII (Kimyada Mikro-yansıtıcı Öğretim Uygulamaları) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. NALAN AKKUZU GÜVEN

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders mikro-yansıtıcı öğretim uygulamaları ile Kimya eğitiminde nitelikli ve mesleki yeterliliklere sahip öğretmen adayları yetiştirmeyi, mikroöğretim ve yansıtıcı öğretim aşamaları kullanılarak öğretmen adaylarının teori ile uygulama arasındaki ilişkiyi kurabilmeyi, örnek ders planı ve etkinlikler tasarlamayı ve öğretmen adaylarının bilişsel, duyuşsal ve psikomotor deneyimleri yaşayarak mesleki becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Mikroöğretim tekniği ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma
2   Yansıtıcı öğretim tekniği ve tarihçesi hakkında bilgi sahibi olma
3   Mikro öğretim ve yansıtıcı öğretim aşamalarıyla ilgili bilgi sahibi olma
4   Kimya öğretmenlerinin sahip olması gereken yeterlilikler hakkında bilgi sahibi olma
5   Kimya öğretimine ilişkin örnek mikro-yansıtıcı öğretim ders planı ve etkinlikler hazırlayabilme
6   Kimya öğretimine ilişkin mikro-yansıtıcı öğretim uygulamalarını tasarlayabilme
7   Video kayıtlarından öğretim performanslarını takip ederek öz değerlendirme yapabilme ve alternatif çözümler üretme
8   Akran ve uzmanlar tarafından yapılan kimya dersine ilişkin ders sunumlarını analiz edebilme
9   Tekrarlı öğretim deneyimleri sonucunda Kimya öğretmenlerinin sahip olması gereken mesleki yeterlilikleri geliştirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Öğretmenlik mesleği genel yeterliliklerinin incelenmesi
2 Kimya öğretimine ilişkin mesleki bilgi çerçevesinde alan bilgisi, alan eğitimi ve mevzuat bilgisi yeterliliklerinin incelenmesi
3 Kimya öğretimine ilişkin mesleki beceri yeterliliklerinin incelenmesi
4 Mikroöğretim tekniğinin kapsamı, tarihçesi ve kimya eğitimindeki rolü
5 Yansıtıcı öğretim tekniğinin kapsamı, tarihçesi ve kimya eğitimindeki rolü
6 Mikro öğretim aşamalarının incelenmesi
7 Yansıtıcı öğretim aşamalarının incelenmesi
8 Ara sınav
9 Örnek bir mikro-yansıtıcı öğretim uygulamasının incelenmesi
10 Kimya öğretimine ilişkin örnek mikro-yansıtıcı öğretim ders planı ve etkinlikler hazırlama
11 Kimyada mikro-yansıtıcı öğretim uygulamaları; ders sunumu, video kaydı ve dersin akran, uzman ve öğretmen adayının kendisi tarafından değerlendirilmesi
12 Kimyada mikro-yansıtıcı öğretim uygulamaları; ders sunumu, video kaydı ve dersin akran, uzman ve öğretmen adayının kendisi tarafından değerlendirilmesi
13 Değerlendirmeler sonrasında yeni mikro-yansıtıcı öğretim ders planı ve etkinliklerini hazırlama
14 Kimyada mikro-yansıtıcı öğretim uygulamaları; ders sunumu, video kaydı ve dersin akran, uzman ve öğretmen adayının kendisi tarafından değerlendirilmesi
15 Kimyada mikro-yansıtıcı öğretim uygulamaları; ders sunumu, video kaydı ve dersin akran, uzman ve öğretmen adayının kendisi tarafından değerlendirilmesi
16 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1) Akkuzu, N. (2012). Kimya öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi (Doktora Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,İzmir.
2) Sellars, M. (2017). Reflective Practice for Teachers (2nd end). Thousand Oaks, California:
SAGE Publications.
3) Güney, K. (2008). Mikro-Yansıtıcı Öğretim Yönteminin Öğretmen Adaylarının Sunu Performansı ve Yansıtıcı Düşünmesine Etkisi. Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Elazığ.
4) Şahan, H.H. ve Küçükoğlu, A. (2019). Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ISBN: 9786050370409.
5) Karamustafaoğlu, O. ve Yaman, S. (2013). Fen Eğitiminde Özel Öğretim Yöntemleri I-II. Ankara: Anı Yayıncılık. ISBN-10: 6054434459.
6) Singh, L.C. (2008). Micro Teaching. India: Bhargava Book House. ISBN-13: 978-8186851982

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, tartışma, beyin fırtınası, soru-cevap, aktif öğrenme teknikleri.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev, sunum ve final sınav notu öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

- Derslerin %70 ine katılım zorunludur. Dönem boyunca derslerin %70 ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir.
- Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli
uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi
eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-mail: nalan.akkuzu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında belli olacaktır.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
Sunum Hazırlama 1 20 20
Ödev Hazırlama 1 15 15
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.143
ÖK.243
ÖK.343
ÖK.4454444
ÖK.5554544
ÖK.65455534
ÖK.755445445
ÖK.854445445
ÖK.954455