DERS ADI

: Öğretmenlik Uygulaması I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 4201 Öğretmenlik Uygulaması I ZORUNLU 2 6 0 10

Dersi Veren Birim

Kimya Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. AYBÜKE PABUÇCU AKIŞ

Dersi Alan Birimler

Kimya Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, öğretmen adaylarının alana özgü kazanmış oldukları bilgi ve becerileri okul ortamında uygulamalar yaparak geliştirmelerini sağlamayı ve mesleğin gerektirdiği özellikleri kazanabilmelerini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kimya öğretim programını değerlendirebilir
2   Kimya öğretim planı doğrultusunda öğretim yöntem, teknik ve stratejileri uygulayabilir
3   Kimya öğretim programı paralelinde materyal ve öğrenme ortamlarını düzenleyebilir.
4   Kimya öğretim sürecini planlayabilir
5   Uygun ölçme ve değerlendirme tekniklerini uygulayabilir

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Okullara Gidiş
2 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
3 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
4 Portfolyo Oluşturulması
5 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
6 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
7 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
8 Genel Tekrar, Ders değerlendirmesi, Ara sınav
9 Portfolyo Sürecinin Değerlendirilmesi
10 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
11 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
12 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
13 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
14 Haftalık Uygulamaların Değerlendirilmesi
15 Dönemin Değerlendirilmesi ve Portfolyoların Toplanması
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlilikleri. Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme
Genel Müdürlüğü. Ankara-2017
2. Ortaöğretim Kimya Dersi (9,10,11,12. Sınıflar) Öğretim Programı. Millî Eğitim Bakanlığı (MEB).
3. Buca Eğitim Fakültesi Dekanlığı, Fakülte-Okul İş birliği Yönergesi. İzmir: Dokuz Eylül
Üniversitesi (D.E.Ü.) Buca Eğitim Fakültesi. 2024
4. Aybat, B. (2016). Öğretmen 2.0. İstanbul: Abaküs Yayınevi
5. Teoriden Pratiğe Öğretmenlik Uygulaması, Dinçay Köksal (Ed.), Nobel Yayıncılık-2008

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Soru yanıt, düz anlatım, ödev/proje, yansıtıcı öğretim teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara sınav, ödev ve Yarıyıl sonu sınavındaki başarı öğrencinin ders başarı notunu belirler.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğretim üyesi, planlı eğitim öğretim süreci içinde bireysel ya da işbirlikli öğrenme yoluyla çeşitli
uygulamalar yaptırma hakkını saklı tutar. Yapılacak uygulamaların değerlendirme sürecindeki etkisi
eğitim öğretim yılı başında öğrencilere ilan edilir.
- Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etik dışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

e-posta: aybuke.pabuccuakis@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Uygulama 14 6 84
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 9 126
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Ödev Hazırlama 1 5 5
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 257

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19
ÖK.153
ÖK.23433355434433333
ÖK.344354
ÖK.43554
ÖK.525554