DERS ADI

: Özel Öğretim Yöntemleri I

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBA 3109 Özel Öğretim Yöntemleri I ZORUNLU 2 2 0 5

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, fen öğretiminde güncel öğrenme yöntem ve tekniklerini anlamayı ve bunlara yönelik uygulama becerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen öğretiminin önemini ve amacını açıklayabilir.
2   Bilimsel okuryazarlık kavramını tanımlayarak, bilimsel okuryazar bireylerin özelliklerini ifade edebilir.
3   Fen öğretiminde kullanılabilecek genel ve özel öğretim yöntem ve tekniklerinin özelliklerini ve sınıf ortamında kullanılmaları sırasında dikkat edilmesi gereken hususları açıklayabilir.
4   Fen öğretiminde laboratuar kullanımının önemini kavrayabilir.
5   Bilimsel çalışmaların yürütülmesi için gerekli olan bilimsel süreç becerilerini temel, nedensel ve deneysel süreç becerileri olarak sınıflandırabilir.
6   Etkili kavram öğretimini gerçekleştirmede kullanılan anlam çözümleme tablosu, kavram haritası ve kavram ağı gibi öğretim materyallerini geliştirebilir.
7   Fen in farklı konularında, dönem boyunca gördüğü genel ve özel öğretim yöntemlerini içeren bir mikro öğretim uygulaması tasarlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Çağdaş bilimin özellikleri, bilgi türleri, bilimsel okuryazarlık
2 Program geliştirme, müfredat, öğretim programı
3 Fen ve Teknoloji programının incelenmesi
4 Öğrenme, öğretme, öğrenme kuramları
5 Piaget'in öğrenme kuramı
6 Öğrenme halkası yaklaşımı, Bruner'in öğrenme kuramı
7 Gagne'nin öğrenme kuramı, Ausubel'in öğrenme kuramı
8 Genel tekrar ders değerlendirmesi,ara sınav
9 Yapılandırmacı öğrenme kuramları
10 Çoklu zeka kuramı
11 Kavram, kavram öğretimi: araçları
12 Problem çözme yöntemi, bilimsel süreç becerileri
13 Bilimsel süreç becerileri, proje yöntemi
14 Öğretim yöntem ve teknikleri: tartışma, beyin fırtınası
15 Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

YÖK/Dünya Bankası 1997; Fizik Öğretimi, Öğretmen Eğitimi Dizisi, Ankara.
Ayas, A.P., Çepni, S., Akdeniz, A.R., Özmen, H., Yiğit, N. ve Ayvacı, H.Ş. (2007). Fen ve Teknoloji Öğretimi, Pegem, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı
Problem çözümü
Aktif Öğrenme
İşbirlikli Öğrenme
Ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler doğrudan dönem ortası notlarına eklenerek değerlendirilecektir. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştikçe daha önce duyurulan tarihler değişebilir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin temel öğrenme çıktıları sınavlar, ödevler, portfolyolar ve projelerle ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Uygulama 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 13 13
Final Sınavına Hazırlık 1 13 13
Ödev Hazırlama 5 1 5
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 124

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555555
ÖK.255555555
ÖK.355555555
ÖK.455555555
ÖK.555555555
ÖK.655555555
ÖK.755555555