DERS ADI

: Alan Seç.4 (Fen Öğretiminde Uluslararası Program ve Sınav Değerlendirmeleri)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2116 Alan Seç.4 (Fen Öğretiminde Uluslararası Program ve Sınav Değerlendirmeleri) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders uluslararası ve ulusal düzeyde uygulanan, öğrenci başarıları ve yeterlikleri ile bunları etkileyen çeşitli faktörlere ilişkin bilgi toplamayı amaçlayan ölçme uygulamalar (TIMSS, PIRLS, PISA, TALIS, ÖBBS gibi test uygulamaları) çeşitli boyutlarda incelemeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Ölçme kapsamı ve amaçlarını bilir.
2   Yeterlik testlerinin ölçtükleri yapı ve esas alınan taksonomiyi anlayabilir.
3   Bilişsel özellikleri ölçen testlerin geliştirme sürecini anlayabilir.
4   Anket ve ölçeklerle ölçülen özellikler, geliştirme süreçleri ve uygulama koşullarını bilir.
5   Yeterlik testlerinde kullanılan soru formatları yazabilir.
6   Test uygulamalarından elde edilen puanların anlamı ve geri bildirim yapısını anlayabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Geniş ölçekli testler hakkında genel bilgi -1
2 Geniş ölçekli testler hakkında genel bilgi -2
3 ABİDE uygulamalarının incelenmesi
4 ABİDE madde örnekleri
5 ÖBBS uygulamalarının incelenmesi
6 TIMSS uygulamalarının incelenmesi
7 TIMSS madde örnekleri
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 PIRLS uygulamalarının incelenmesi
10 PISA uygulamalarının incelenmesi
11 PISA uygulamalarının incelenmesi
12 PISA madde örnekleri
13 TALIS uygulamalarının incelenmesi ve madde örnekleri
14 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

EARGED (2003). TIMSS 1999 üçüncü uluslararası matematik ve fen bilgisi çalışması ulusal raporu.
EARGED (2011). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalısması: Ulusal Rapor. MEB, Ankara
International Association for the Evaluation of Educational Achievement [IEA], TIMSS 2007 Technical Report. Web: http://timss.bc.edu/timss2007/techreport.html
Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Ruddock, G.J., O'Sullivan, C.Y., & Preuschoff, C. (2009). TIMSS 2011 assessment frameworks. Chestnut Hill, MA: Boston College.
Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Ruddock, G.J., O'Sullivan, C.Y., & Preuschoff, C. (2009). TIMSS 2011 assessment frameworks. Chestnut Hill, MA: Boston College.
Mullis, I.V.S., Martin, M.O., Foy, P., & Arora, A. (2012). The TIMSS 2011 International Results in Mathematics Chestnut Hill, MA: TIMSS & PIRLS International Study Center, Boston College.
OECD (2009). PISA 2009 Assessment Framework: Key competencies in Reading, Mathematics And Science, OECD, Paris.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, sunum, tartışma, soru-cevap, örnek olay, işbirlikli öğrenme teknikleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler doğrudan dönem ortası notlarına eklenerek değerlendirilecektir. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştikçe daha önce duyurulan tarihler değişebilir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin temel öğrenme çıktıları sınavlar, ödevler, portfolyolar ve projelerle ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam etmek zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

agunay.balim@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155454
ÖK.255454
ÖK.355454
ÖK.455454
ÖK.555454
ÖK.655454