DERS ADI

: Alan Seç.4 (FeTeMM Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2114 Alan Seç.4 (FeTeMM Eğitiminde Yenilikçi Yaklaşımlar) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, fen eğitiminde teknoloji/mühendislik tasarım odaklı yaklaşımlar aracılığıyla fene ait içerik ve uygulamaların fen, teknoloji, mühendislik ve matematik (FeTeMM) alanlarıyla bütünleşik bir şekilde öğretilmesinde rol oynayan pedagojik süreçleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilim ve mühendislik uygulama bilgi ve becerlerinin fen öğretimindeki önemi anlar.
2   Bilim ve mühendislik uygulamaları basamaklarına dayalı bir etkinlik tasarlar ve çalışma kağıdı geliştirir.
3   STEM öğrenme pedagojisine ve önemine yönelik bir bakış açısı geliştirir.
4   Problem durumunu belirleme ve araştırma, çözüm önerileri geliştirme, uygulama, değerlendirme, yansıtma ve iyileştirme basamaklarını kullanarak FETEMM temelli bir mühendislik tasarım sürecini geliştirir ve uygular.
5   FETEMM uygulamaları ile temel mesleki becerileri, iletişim becerileri, işbirlikli çalışma becerileri, araştırma becerileri, problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, değişime uyum, inisiyatif alma ve girişimcilik becerileri gelişir.
6   FETEMM uygulamaları ile gerçek bir problem durumunu fen bilimleri, matematik,çevre, sosyal, ekonomi, kültürel ve etik fatörlerin etkileşimi ile disipliner arası bir bakış açısıyla değerlendirir.
7   FETEMM temelli uygulama ile aktif öğrenenler olarak kendi öğrenme görevlerini belirlerler, bilime karşı ilgileri artar, bilimin doğası ve fen konularındaki yeterlikleri artar.
8   FETEMM öğrenme ile öğrenenlerin problem çözme, yaratıcı düşünme, eleştirel düşünme, bilişim becerileri, sonuca ulaşma, içerik oluşturma, karar verme vb. özelliklerini de içeren üst düzey bilişsel becerilerini geliştirir.
9   FETEMM temelli öğrenme ile günlük hayatta karşılaşılan gerçek problemler ve dilemma içeren sosyo-bilimsel olaylarla ilgili bilimsel bir bakış açısı kazanır.
10   Öğrenenlerin bir rol model olarak sınıflarında FETEMM öğrenme ortamı oluşturabilecekleri yetkinlik ve isteği oluşturur.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 STEM entegrasyonu: Kavramsal çerçevelerin ve tanımlamaların bir sentezi
2 Epistemolojik mercekle STEM eğitimi: STEM transdisiplinerliğinin zorluğunu ortaya çıkarmak
3 STEM okuryazarlığı
4 STEM eğitiminde tasarım öğrenimi
5 İnformal STEM eğitimi
6 Entegre STEM'de kanıta dayalı akıl yürütme
7 STEM eğitiminde hesaplamalı düşünme entegrasyonu - STEM okuryazarlığının gelişimi için bağlamsal olarak sosyobilimsel konular
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 STEM eğitiminde kritik zorluklar
10 Ortaokulda STEM eğitimi
11 Eşitlik temelli STEM eğitimi
12 STEM entegrasyonu ders planı oluşturma süreci -1
13 STEM entegrasyonu ders planı oluşturma süreci -2
14 STEM entegrasyonu ders planı oluşturma süreci -3
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Konuyla ilgili güncel makaleler ve ders kaynakları öğretim sürecinde paylaşılacaktır.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler doğrudan dönem ortası notlarına eklenerek değerlendirilecektir. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştikçe daha önce duyurulan tarihler değişebilir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin temel öğrenme çıktıları sınavlar, ödevler, portfolyolar ve projelerle ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam etmek zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simge.koc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 4 52
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 1 1
Vize Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155555445435545
ÖK.255555445435545
ÖK.355555445435545
ÖK.455555445435545
ÖK.555555445435545
ÖK.655555445435545
ÖK.755555445435545
ÖK.855555445435545
ÖK.955555445435545
ÖK.1055555445435545