DERS ADI

: Alan Seç.4 (Fen Öğretiminde Mikro Öğretim)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 2112 Alan Seç.4 (Fen Öğretiminde Mikro Öğretim) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, etkili öğrenme ve öğretmeyle ilgili temel kavramları bilen, mikro öğretimin önemini kavrayarak konuya uygun örnek ders planı ve etkinlikler tasarlayıp, uygulayabilen ve değerlendirebilen bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenme ve öğretim sürecini planlamada, yürütmede ve değerlendirmede öğretmenin görev ve sorumluluklarını kavrayabilir.
2   Öğretmenlerin sahip olması gereken yeterlikleri analiz edebilir.
3   Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıklarını kavrayabilir.
4   Mikro öğretimde plan hazırlama ilkelerini tanıyabilir.
5   Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları tasarlayabilir.
6   Ders sunumlarının videoya kaydedip, kayıtlardan yararlanarak dersi değerlendirebilir.
7   Özgün bir ders tasarlamaya istekli olabilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı: kapsamı, gerekçesi ve önemi öğretimle ilgili temel kavramlar
2 Öğretmenlerin mesleki yeterlik, tutum, rol ve davranışları
3 Mikro öğretim yönteminin kapsamı, yararları ve sınırlılıkları
4 Ders planı hazırlama
5 Konuya uygun aktif öğrenme etkinlikleri hazırlama
6 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi ( öğretmenin örnek uygulaması)
7 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
10 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
11 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
12 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
13 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
14 Sınıfta örnek ders anlatma uygulamaları; ders sunumlarının videoya kaydedilmesi ve kayıtlardan yararlanarak dersin değerlendirilmesi; hazırlanan etkinliklerin ve ders anlatımlarının geliştirilmesi. (öğrencilerin uygulamaları)
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Allen, D. W. Micro-teaching: Personal review (1980). British journal of teacher education, 6(2), 147-151.
Deniz, L. (1993). Mikroöğretim. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 5,31-46.
Kazu, H. (1996). Öğretmen yetiştirmede mikro öğretim yönteminin etkililiği(F.ü. teknik eğitim fakültesi örneği). Doktora tezi, Fırat üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü, Elazığ, Türkiye.
Allen, D. Ve Ryan K. (1969). Microteching, Reading. Mass: Addison-Wesley.
Brown, G. (1975). Microteaching a programme of teaching skills. London: Metheun.Demirel, Özcan (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı).
Özcan, D. (2007). Eğitimde Yeni Yönelimler. (2. Baskı). Ankara: Pegema yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Tartışma, grup çalışması, anlatma, işbirlikli öğrenme, aktif öğrenme, soru-cevap,

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Ödevler doğrudan dönem ortası notlarına eklenerek değerlendirilecektir. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştikçe daha önce duyurulan tarihler değişebilir.

Değerlendirme Kriteri

Dersin temel öğrenme çıktıları sınavlar, ödevler, portfolyolar ve projelerle ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine devam etmek zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanlarına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

simge.koc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 5 5
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Sunum Hazırlama 1 5 5
Ödev Hazırlama 3 8 24
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15445343353
ÖK.25445343353
ÖK.35445343353
ÖK.45445343353
ÖK.55445343353
ÖK.65445343353
ÖK.75445343353