DERS ADI

: Kimya III

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 3105 Kimya III ZORUNLU 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, maddelerin yapısını oluşturan element ve bileşiklerin türü ile miktarını belirleme yöntemlerini öğretmeyi ve bu bilgilerle kimya içerik kazanımlarını kullanarak araştırma, problem çözme, eleştirel düşünme ve sorgulama becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Bilimsel düşünmeyi, sorgulamayı bilim tarihi ile ilişkilendirerek kavrar.
2   Maddelerin yapılarını ve bileşenlerini öğrenir.
3   Yapısı bilinmeyen maddelerin yapısını tayin etmeyi öğrenir ve uygular.
4   Kimyasal işlem basamaklarını öğrenir.
5   Kimyasal analiz uygulamalarını listeler.
6   Kimyasal analizde kullanılanı metotları açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Analitik kimyanın tanımı ve amacı
2 Çözeltiler, çözücüler, çözünürlük, çözeltilerin konsantrasyonları, analitik kimya için önemli kimyasal reaksiyonlar, çökme reaksiyonları, nötrleşme reaksiyonları, kompleksleşme reaksiyonları
3 Kimyasal denge, homojen ve hetorojen denge reaksiyonları asit ve baz tanımları
4 Asit-baz teaksiyonları, kuvvetli asit - kuvvetli baz reaksiyonları, kuvvetli asit - zayıf baz reaksiyonları, kuvvetli baz - zayıf asit reaksiyonları
5 Poli asit ve bazlar, Ph ve Poh, tampon çözeltiler
6 Elektrokimyasal reaksiyonlar, kimyasal pillerin yapısı
7 Gravimetrik analizin esasları gravimetrik metotların uygulanması
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Titrimetrik analiz metotları
10 Asit - baz titrasyon eğrileri, zayıf asit ve bazların titrasyonları
11 Çöktürme titrasyonları, AgNO3 standart çözeltisinin uygulanması(arjandimetri)
12 Kopleksleşme titrasyonları
13 İndirgenme ve yükseltgenme titrasyonlarnını uuygulanması
14 Spektrofotmetrik metotların tanımı, kimyasal analizlerde hatalar
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Mortimer, C. E. 1993; Modern Üniversite Kimyası, Çağlayan Basımevi, İstanbul.
Gündüz T. 1998; Kalitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara.
Gündüz T. 1999; Kantitatif Analiz Ders Kitabı, A.Ü. Ankara.
Atkins, P. ve Jones, L. 1998; Temel Kimya, Bilim Yayıncılık, Ankara.
Petrucci, R. H., Harwood, W.S. ve Geoffrey Herring, F. 2002; Genel Kimya, İlkeler ve Modern Uygulamalar, Çev. Ed. Tahsin Uyar ve Serpil Aksoy, Palme yayıncılık, Ankara.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sorgulayıcı öğrenme, probleme dayalı öğrenme, problem çözme ve deney uygulamaları.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğrencilerin ödevleri ara sınav notuna ve final notuna doğrudan eklenerek değerlendirmeye alınacaktır. Sınav tarihleri ders planında belirtilecektir. Sınav tarihleri kesinleştiğinde, tarihlerde değişiklik yapılabilir.

Değerlendirme Kriteri

Dönem boyunca tamamlayıcı değerlendirme süreçlerinden yararlanılacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar


Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

suat.turkoguz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Final Sınavına Hazırlık 1 6 6
Ödev Hazırlama 3 3 9
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 6 6
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15555555
ÖK.25555555
ÖK.35555555
ÖK.45555555
ÖK.55555555
ÖK.65555555