DERS ADI

: Bilimsel Muhakeme Becerileri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
FEN 1108 Bilimsel Muhakeme Becerileri ZORUNLU 3 0 0 4

Dersi Veren Birim

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SUAT TÜRKOGUZ

Dersi Alan Birimler

Fen Bilgisi Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu ders, fen eğitimindeki düşünme becerilerinin farkında olmayı, bilimsel ve toplumsal konularda muhakeme yapabilmek için gerekli becerileri öğrenmeyi ve bu becerileri etkili bir şekilde kullanabilmeyi amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Fen eğitiminde ve günlük yaşamda bilimsel muhakemenin önemini kavrar.
2   Bilimsel muhakemeyi fen kavramlarının öğretiminde kullanır.
3   Fen bilimlerinin doğası ve bilimsel muhakeme arasındaki ilişkiyi kavrar.
4   Toplumsal konularda bilimsel muhakeme becerilerini kullanır.
5   Bilimsel muhakeme becerilerini geliştirmek üzere etkinlik ve ders planı tasarlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Bilimsel muhakemenin özellikleri ve fen başarısı ile ilişkisi
2 Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi -1
3 Bilimsel muhakeme ve kavram öğretimi -2
4 Soyut işlemler dönemi özellikleri
5 Değişkenleri belirleme ve kontrol etme (bağımlı ve bağımsız değişken, kontrol edilen değişken vb.)
6 İlişkisel düşünme
7 Kombinasyonel düşünme
8 Genel tekrar, ders değerlendirmesi, ara sınav
9 Olasılıklı düşünme
10 Hipotetik düşünme
11 Tahmin-gözlem-açıklama yöntemi ile bilimsel muhakeme
12 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri -1
13 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri -2
14 Fen eğitimi yoluyla bilişsel gelişimi hızlandırma etkinlikleri -3
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kuhn, D. (2010). What is scientific thinking and how does it develop In U. Goswami (Ed.), Handbook of childhood cognitive development (2nd ed.). Oxford: Blackwell.

Hunt, A. (Ed.). (2008). Science in society. London: Heinemann.

Paul, R., & Elder, L. (2008). Scientific thinking: For students and faculty (3rd ed.). Dillon Beach, CA: Foundation for Critical Thinking.

Giere, R. N. (Ed.). (1992). Cognitive models of science (Vol. 15). Minnesota studies in the philosophy of science. Minneapolis, MN: University of Minnesota Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, aktif öğrenme, işbirlikli öğrenme, ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrenciler ders kapsamında bir ara sınav ve bir yarıyıl sonu sınavına tabi tutulacaklardır. Bu sınavların nasıl yapılacağı (yazılı, çoktan seçmeli vb.) sınav haftasından önce, dersin öğretim elemanı tarafından duyurulacaktır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin en az %70'ine katılım zorunludur.
Kopya çekmeye yönelik her deneme disiplin soruşturmasıyla sonuçlandırılacaktır.
Öğretmenin sınav yapma hakkı vardır. Sınavlardan alınan puanlar doğrudan sınav puanına eklenecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gul.unal@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Görüşme gün ve saatleri dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 3 39
Vize Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavına Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 6 6
Vize Sınavı 1 6 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 93

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.155554555344
ÖK.255555555344
ÖK.355555555344
ÖK.455555555344
ÖK.555555555344