DERS ADI

: KBB - Göz Enfeksiyon

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KGE 3506 KBB - Göz Enfeksiyon ZORUNLU 5 3 0 8

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EMEL ULUSOY

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Enfeksiyon hastalıklarının temel etkenlerini, tanı-ayırıcı tanısını ve tedavi ilkelerinin öğrenilmesidir.
Bu dersin amacı işitme ve dengeyle ilişkili organların normal yapı ve işlevlerinin hatırlanarak bunlarla ilişkili hastalıkları avrayabilmeyi, kulak burun boğaz muayenesini öğrenmeyi ve sık rastlanılan üst solunum yolu hastalıklarında tanı ve tedaviyi öğrenme ile birlite gözün normal anatomik yapısını, dokuların işlevlerini, görmenin oluşumunu, görme azalması ve kırmızı göz yapan nedenlerin ayrıcı tanısını kavrayabilmeyi sağlamaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Burun, boğaz ve boyun muayenesinin yapabilme
2   Burun kanamasını durdurabilme
3   Otitis media tablolarının belirti ve bulgularını tanıyabilme, tedavi prensiplerini açıklayabilme
4   İşitme kaybının varlığının anlaşılmasında kullanılan odyolojik testlerin yorumlanabilmesi Yetişkin dönemi kulak hastalıklarının (otoskleroz, Meniere Hastalığı, presbiakuzi) oluşum mekanizmasının anlatabilme, tanı ve tedavilerini açıklayabilme
5   Tükürük bezi hastalıklarını tanıyabilme
6   Gözün normal anatomik yapısını anlatabilme ve dokuların işlevlerini açıklayabilme Görme keskinliğini ölçebilme, Renkli görme muayenesini yapabilme, görme alanı (konfrontasyon) muayenesi yapabilme, ışık reaksiyonu bakabilme ve direkt oftalmoskopi yapabilme
7   Işığın gözde kırılmasını ve görmenin oluşumunu anlatabilme ve kırma kusurları ile ilişkilendirebilme
8   Görme azalması semptomunu sorgulayabilme ve ayırıcı tanı yapabilme
9   Kırmızı göz oluşturan nedenleri anlatabilme ve şikayetin kaynağını oluşturan hastalıkları tartışabilme
10   Göz tansiyonun oluşumunu açıklayabilme glokomun tiplendirmesi ve akut açı kapanması glokomunun acil tedavisini ve önemini irdeleyebilme
11   Kataraktın tanısı ve tedavisini tartışabilme
12   Az gören bireyin kendisi, yakınlkarı, çevresi ve toplum üzerindeki etkilerini toplumsal boyutu ile tartışabilme, önlenebilir körlük nedenlerini belirtebilme
13   Görme gelişimini anlayabilme ve göz tembelliği nedenlerini açıklayabilme
14   Işık kaynağı ile göz kapakları ve gözün ön yapılarını değerlendirebilme
15   Kontakt lens kullanım kurallarını ve önemini açıklayabilme
16   HIV/AIDS patogenezini açıklayabilme, tanı ve tedavisini tartışabilme
17   Hastane enfeksiyonlarının önemini ve korunma ilkelerini tartışabilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Kırmızı Göz
2 Görme Azalması
3 İşitme Kaybı
4 Boğaz Ağrısı
5 Ateş 1
6 Ateş 2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş Boyun Cerrahisi, Çelik O. (ed), 2007.
Essential Otolaryngology, K.J. Lee, 2004
Kulak Hastalıkları, Akyıldız AN, 2002
Otolaringoloji Temel Bilgiler, Seiden AM (çev ed) Kaleli Ç, 2003.
Clinical Ophthalmology , J Kanski
General Ophthalmology, D. Vaughan
Principles and Practice of Infectious Diseases, Mandell, Bennett, Dolin, Churchill Livingstone İnc, 2000.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Hasta başı teorik,
Sunum, olgu sunumu
Poliklinik çalışması,
Task tanıtım/tartışma oturumları,
Teorik dersler
Hasta başı eğitim oturumları
Uygulamalar
Vaka temelli öğrenme
Ayaktan hasta klinik uygulamaları
Propedöktik eğitim

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 BSV Block-end theoretical exam (50%)
2 NKS OSCE (30%)
3 TSD Task-end progress evaluation (20%)


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Task sonu süreç değerlendirme not ortalamasının %25 i,
NÖKS notunun %25 i,
Kuramsal sınav notunun %50 si olmak üzere 100 (yüz) üzerinden hesaplanır.

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin sınava girebilmeleri için:
Teorik etkinliklerin en az %70 ine katılmış olmak,
Blok uygulamalarının ve/veya laboratuvar çalışmalarının en az %80 ine katılmış olmak gereklidir.
Bloğa ilişkin uygulama, laboratuvar ve benzeri yıl içi çalışmalarını, verilen süreler içinde yapmış olması gereklidir.
Bu şartların tümünü yerine getirmemiş olan öğrenci, o blok veya stajı tekrarlamak zorundadır.

Öğrencinin sınav sonuçlarının geçerli olabilmesi için:
Task sonu süreç değerlendirmede ilgili bloktaki task sayısının en az %70 inden 60 (altmış) ve üzeri not alınmalıdır. Aksi taktirde blok tekrar edilir.
Blok sonu notunun hesaplanabilmesi için; Task sonu değerlendirme ortalamasının 60 (altmış), NÖKS ve kuramsal değerlendirme notlarının her birinin, en az 55 (elli beş) olması gereklidir.
Bloktan başarılı olmak için, blok başarı notunun en az 60 (altmış) olması gerekir.

Öğrencinin blok sonu başarı notu:
Task sonu süreç değerlendirme not ortalamasının %25 i,
NÖKS notunun %25 i,
Ara başarı değerlendirmesinin %0 ı
Kuramsal sınav notunun %50 si olmak üzere 100 (yüz) üzerinden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI ilgili maddelerine bakılmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.1555555555555555444444
ÖK.25555
ÖK.355555555555555555444444
ÖK.45555555555555555444444
ÖK.555555555555555555444444
ÖK.65555555555555555444444
ÖK.7555555555555555444444
ÖK.844444444444444444444444
ÖK.944444444444444444444444
ÖK.1044444444444444444444444
ÖK.1144444444444444444444444
ÖK.1244444444444444444444444
ÖK.1344444444444444444444444
ÖK.1444444444444444444444444
ÖK.1544444444444444444444444
ÖK.1644444444444444444444444
ÖK.1744444444444444444444444