DERS ADI

: GİS - Kitleler

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKİ 3407 GİS - Kitleler ZORUNLU 5 4 0 9

Dersi Veren Birim

Tıp Doktorluğu

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. EMEL ULUSOY

Dersi Alan Birimler

Tıp Doktorluğu

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere gastrointestinal sistemin (GİS) inflamatuar, dejeneratif, vasküler ve mekanik hastalıklarının patofizyolojisi hakkında bilgi vermek ve bu hastalıklara yönelik dahili ve cerrahi yaklaşımlar hakkında bilgi sağlamaktır. Dersin sonunda öğrenciler, GİS hastalıklarının etiyolojisini açıklayabilecek, ilgili tanı ve tedavi yaklaşımları arasında ayrım yapabilecek, böylece gerekli bilgi ve beceri düzeyine ulaşabileceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Gastrit ve peptik ülser ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini açıklayabilme
2   İnflamatuvar barsak hastalıkları etyopatogenezini açıklayabilme, ayırıcı tanı ve tanısını tartışabilme, tedavi ilkelerini açıklayabilme
3   GİS kanal tümörleri tanısını koyabilme
4   Sarılık etyopatogenezini açıklayabilme, ayırıcı tanı ve tanıyı koyabilme ve tedavisini planlayabilme
5   Primer ve sekonder karaciğer tümörlerinde etyopatogenezi açıklayabilme, tanı ve tedavisini anlatabilme
6   Akut karın etiyolojisini açıklayabilme (BK), ayırıcı tanı ve tanısını koyabilme (BA) ve tedavisini yönlendirebilme

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sarılık/Asit/Karında Kitle (Dahili)
2 Sarılık/Asit/Karında Kitle (Cerrahi)
3 Karında Ağrı ve GİS Kanama / Diare Konstipasyon (Dahili)
4 Karında Ağrı ve GİS Kanama / Diare Konstipasyon (Cerrahi)

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Harrison's Principles of Internal Medicine, 21e Eds. Joseph Loscalzo, et al. McGraw-Hill Education, 2022
Current Diagnosis and Treatment in Gastroenterology. Grendel JH, Mc Quaid KR, Friedman SL (eds) Prentice Hall International,Inc.,
Temel Cerrahi, Sayek I, Güneş Kitabevi, Ankara .
Principles of Surgery, Schwartz S, Mc Graw-Hill, Inc., New York
Tıbbi Farmakoloji S. Oğuz Kayaalp, Hacettepe-Taş Kitapçılık, 1998.
Principles and Practice of Infectious Diseases, Mandell, Bennett, Dolin, Churchill Livingstone Inc, 2000.
https://kutuphane.deu.edu.tr/tr/abone-veri-tabanlari/
learning resources centre study guidelines

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Teorik dersler
Hasta başı eğitim oturumları
Uygulamalar
Vaka temelli öğrenme
TASK sonu tartışmaları
Ayaktan hasta klinik uygulamaları
Propedöktik eğitim
Gece nöbeti klinik eğitimi

Değerlendirme Yöntemleri

İLAN EDİLECEKTİR


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Kuramsal Sınav Notu (%50)
Task Sonu Süreç Değerlendirme (%25)
NÖKS (%25)

Değerlendirme Kriteri

Öğrencilerin sınava girebilmeleri için:
Teorik etkinliklerin en az %70 ine katılmış olmak,
Blok uygulamalarının ve/veya laboratuvar çalışmalarının en az %80 ine katılmış olmak gereklidir.
Bloğa ilişkin uygulama, laboratuvar ve benzeri yıl içi çalışmalarını, verilen süreler içinde yapmış olması gereklidir.
Bu şartların tümünü yerine getirmemiş olan öğrenci, o blok veya stajı tekrarlamak zorundadır.

Öğrencinin sınav sonuçlarının geçerli olabilmesi için:
Task sonu süreç değerlendirmede ilgili bloktaki task sayısının en az %70 inden 60 (altmış) ve üzeri not alınmalıdır. Aksi taktirde blok tekrar edilir.
Blok sonu notunun hesaplanabilmesi için; Task sonu değerlendirme ortalamasının 60 (altmış), NÖKS ve kuramsal değerlendirme notlarının her birinin, en az 55 (elli beş) olması gereklidir.
Bloktan başarılı olmak için, blok başarı notunun en az 60 (altmış) olması gerekir.

Öğrencinin blok sonu başarı notu:
Task sonu süreç değerlendirme not ortalamasının %25 i,
NÖKS notunun %25 i,
Kuramsal sınav notunun %50 si olmak üzere 100 (yüz) üzerinden hesaplanır.
Ayrıntılı bilgi için DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ TIP FAKÜLTESİ ÖĞRETİM VE SINAV UYGULAMA ESASLARI ilgili maddelerine bakılmalıdır

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 0

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20PK.21PK.22PK.23
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65