DERS ADI

: Hayat Boyu Öğrenme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
GKD 5087 Hayat Boyu Öğrenme SEÇMELİ 2 0 0 3

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, hayat boyu öğrenmeyi kavramak ve bilgi toplumunun etkin bir üyesi olabilmek için yaşam tarzına dönüştürebilmek; yetişkinlerin öğrenme özellikleri doğrultusunda öğretim aktiviteleri düzenleyebilme bilgisi ve becerisi kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Yaşam boyu öğrenme ilkelerini örneklendirir.
2   Yaşam boyu öğrenmenin kapsamını açıklar.
3   Yetişkin eğitimiyle ilgili temel kavramları tanımlar ve yorumlar.
4   Yetişkin eğitimiyle ilgili yöntem ve teknikleri kavrar.
5   Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimini açıklar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Temel kavramlar Yaşam Boyu Öğrenme becerileri
2 Türkiye de yetişkin eğitiminin tarihsel temelleri Yaşam Boyu Öğrenmede aile ve toplumun rolü
3 Yetişkin eğitiminin temel ilkeleri Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları-1
4 Yetişkin eğitiyle ilgili yaklaşım ve modeller Türk eğitim sisteminde hayat boyu öğrenme uygulamaları-2
5 Yetişkin eğitiyle ilgili yöntem ve teknikler Yarıyıl Sonu Sınavı
6 Yaşam Boyu Öğrenmenin tanımı ve amacı
7 Yaşam Boyu Öğrenmenin kapsamı ve ilkeleri
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye deki tarihi gelişimi-1
10 Yaşam Boyu Öğrenmenin Türkiye deki tarihi gelişimi-2

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Saßnick-Lotsch, W. / Rebel, K. 2014. Professionsbezogenes Wissen erweitern: Lebenslanges Lernen im Lehrerberuf. Springer Verlag
Metzger, C. 2000. Lebenslanges Lernen unter Berücksichtigung von Lernstrategien. Springer Verlag.
Klink, C. 2000. Universitäre Bildung in der Öffnung für das lebenslange Lernen. Münster, Berlin.
Akcaalan, Mehmet ve Arslan, S. (2016) Yaşam Boyu Öğrenme-Teori ve Uygulama. Eğitim Kitabevi Yayınları.
Arslan, S. 2016. Yaşam Boyu Öğrenmede Yeni Öğrenme Türleri. (1. baskı). Eğitim Kitabevi Yayınları.
Güneş, H. 2016. Yaşam Boyu Öğrenme. (1. baskı) Eğiten Kitap.
Judith, A. Calder & Ann McCollum .1998. Open and Flexible Learning in Vocational Education and Training. London, UK: Kogan
Sekman, M. 2017. Kesintisiz Öğrenme. (29. baskı) Alfa Yayınları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 1 13
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Vize Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 63

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.134353
ÖK.233353
ÖK.344253
ÖK.433353
ÖK.535353