DERS ADI

: Eğitimde İki Dillilik

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5088 Eğitimde İki Dillilik SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ TOLGA GÜNDOĞDU

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, iki dillilik bağlamında dil ve düşünce ilişkisine daha yakından bakmaktır. İki dillilik ve başarı, iki dillilik ve bilgi, iki dillilik ve empati gibi kavramların hangi yönde birbirini etkiledikleri üzerine alan literatüründen örnekleri kavrayabilmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dil ve düşüncenin birbirini nasıl etkilediklerini açıklayabilir.
2   İki dilliliğin beyin işlevleri açısından ne gibi farklar doğurabileceğini anlar.
3   İki dilliliğin farklı yabancı dilleri öğrenmedeki faydalarını tartışabilir.
4   İki dilliliğin empati üzerindeki etkisini açıklayabilir.
5   İki dillilik üzerine alan literatürünü ve önemli çalışmaları tanır.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 İki dilliliğin tanımı ve alana özgü terimler İki dillik ve beyin gelişimi
2 İki dilliliğin tarihsel gelişimi İki dillilik ve yabancı dil öğrenimi
3 Çocuklarda İki dillilik İki dillilik ve kültürler arası öğrenme
4 Yetişkinlerde iki dillilik İki dillilik üzerine güncel tartışmalar
5 İki dilliliğin oluşma senaryoları Yarıyıl Sonu Sınavı
6 İki dilliliğin önemi
7 İki dillilik ve hayat boyu öğrenme
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 İki dillilik ve empati
10 İki dilliliğin okul başarısı üzerine etkileri

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Bach, G & Niemeier, S. 2010. Bilingualer Unterricht. Grundlagen, Methoden, Praxis, Perspektiven. Berlin: Peter Lang Verlag.
Ferstl, L. 2020. Was ist der Unterschied zwischen bilingualem und monolingualem Wortschatzerwerb . Universität Regensburg
Ayaz, D. 2005. Bilingualismus und Sprachentwicklung in der frühen Kindheit. Grin Verlag
Kutlva rová, J. 2011. Sprachentwicklung von bilingual aufwachsenden Kindern. Pädagogische Fakultät. Masaryk Universität.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, tartışma, soru-yanıt.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin %70'ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

tolga.gundogdu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Web'de Tarama ve Kütüphane Çalışması 4 3 12
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.144335
ÖK.244445
ÖK.354355
ÖK.444345
ÖK.544435