DERS ADI

: Edebiyat Öğretiminde Medya

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5085 Edebiyat Öğretiminde Medya SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DR. ÖĞR. ÜYESİ AYLİN NADİNE KUL

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin, edebiyat öğretiminde medya kullanımının önemini ve yöntemlerini öğrenmeleri. Medyanın edebiyat öğretimindeki rolünü keşfederken, farklı medya araçlarının ve tekniklerinin edebi içeriklerin anlatılmasında nasıl etkili kullanılabileceği üzerinde durulacaktır. Öğrenciler, medya ve edebiyatın kesişim noktasında yaratıcı öğretim stratejileri geliştireceklerdir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Medya araçlarının edebiyat öğretimindeki işlevini açıklar.
2   Medyanın edebi eserleri öğretme yöntemlerine etkilerini tartışır.
3   Farklı medya türlerinin (film, televizyon, dijital araçlar, yapay zekâ araçları vb.) edebiyat derslerinde nasıl kullanılabileceğine dair stratejiler geliştirir.
4   Medya ile edebiyat öğretimi arasında bağlantılar kurarak yeni öğretim materyalleri oluşturur.
5   Edebiyat öğretiminde medya araçlarıyla ilgili eleştirel bir bakış açısı geliştirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin Tanıtımı ve Medyanın Edebiyat Öğretimindeki Rolü Yeni Medya ve Edebiyatın Geleceği
2 Medya Araçlarının Temel Türleri ve Edebiyat Öğretimi İçin Uygulamaları Edebiyatın Sesli ve Görsel Medyada Temsili
3 Medyanın Edebiyat Çalışmalarındaki Yeri Edebiyat öğretimi için medya tabanlı proje geliştirme
4 Edebiyatın Medya Aracılığıyla Anlatılması Medya araçlarını kullanarak öğrenci projelerinin sunumu
5 Medya ve Edebiyat: Film Uyarlamaları Üzerine Çalışma Yarıyıl sonu sınavı
6 Dijital Araçlar ve Edebiyat Öğretimi
7 Medya Türevleri ve Edebiyat Anlayışları Üzerindeki Etkisi
8 Genel değerlendirme: genel tekrar, yarıyıl ara sınavı
9 Edebiyat Öğretiminde Sosyal Medya Kullanımı
10 Yapay Zeka ve Edebiyat

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

- Andrea Bertschi-Kaufmann: Literarische Bildung neu im Fokus: Text- und Medienvielfalt im Unterricht der Sekundarstufe I (2022). Kallmeyer
- Leubner/Saupe/Richter (2016): Literaturdidaktik, 3. Aufl. de Gruyter
- Aktuelle Publikationen
- Hofmann, M./Goer, C. (2014). Mediendidaktik und Deutschunterricht. Charis Goer/Katharina Köller (Hrsg.): Fachdidaktik Deutsch. Grundzüge der Sprach- und Literaturdidaktik. Wilhelm Fink Paderborn.
- Aylin Nadine KUL: Kreative Literaturvermittlung im digitalen Zeitalter: Das didaktische Potential von Podcasts. In Nevide Akpınar Dellal/Şengül Balkaya: Rethinking Science, Education and Art in the Digital Age, GlobeEdit London, (2023). p. 171-180

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım, interaktif sunum, araştırma, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

sınavlar

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

aylin.kul@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

dönem başında ilan edilecektir

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 10 2 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Kitap Okuma 6 4 24
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 99

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.1443
ÖK.2343
ÖK.3343
ÖK.4343
ÖK.5343