DERS ADI

: Eleştirel ve Analitik Düşünme

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MBD 5084 Eleştirel ve Analitik Düşünme SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Buca Eğitim Fakültesi

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. YILDIZ AYDIN

Dersi Alan Birimler

Buca Eğitim Fakültesi
Almanca Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı öğrencilerin eleştirel ve analitik düşünme becerilerini geliştirmek; eleştirel ve analitik düşünmeye dönük farklı teknikleri kavramalarını ve kullanmalarını sağlamak; gerçek yaşamdaki sorunları eleştirel ve analitik düşünerek çözebilme yeterliği kazandırmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Öğrenci düşünme becerisi, analitik düşünme, eleştirel düşünme, nitelikli düşünme ve felsefi düşünme kavramlarını açıklar.
2   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ile ölçütlerini bilir.
3   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünme tekniklerini bilir ve uygular.
4   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler ile kapsamını kavrar.
5   Öğrenci eleştirel ve analitik düşünme önündeki engelleri bilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Temel kavramlar: Düşünme becerisi,eleştirel düşünme, analitik düşünme, nitelikli düşünme, felsefi düşünme, bilimnsel düşünme
2 2. Eleştirel düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri
3 3. Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler ve engeller
4 4. Eleştirel düşünme teknikleri 1
5 5. Eleştirel düşünme teknikleri 2
6 6. Eleştirel okuma ve dinleme
7 7. Eleştirel yazma
8 8.Yarıyıl Ara Sınavı
9 9. Analitik düşünmenin temel özellikleri, kapsamı ve ölçütleri
10 10. Analitik düşünme teknikleri 1
11 11. Analitik düşünme teknikleri 2
12 12. Analitik okuma ve dinleme
13 13. Analitik yazma 1
14 14. Analitik yazma 2
15 15. Yarıyıl Sonu Sınavıı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Doğan, Ö. (2018). Analitik, Kreatif ve Proaktif Düşünme: Farkı Fark Etmek İçin. İstanbul: Mavi Çatı.
Fisher, R. (2005). Teaching Thinking (2nd Edition). London: Continium Books.
Nosich, G. M. (2000). Eleştirel Düşünme: Eleştirel Düşünme Rehberi (Çeviren: Birsel Aybek), Ankara: Anı.
Paul, R. ve Elder, L. (2006). Critical Thinking. Canada: Prentical Hall

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

sunum, tartışma, soru cevap, grup çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Öğrencinin başarısı, dersin ara sınav ve yarıyıl sonu sınavından alacağı notla belirlenmektedir. Bunun dışında özel bir değerlendirme kriteri bulunmamaktadır.

Dersin Öğretim Dili

Almanca

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler derslere gelmeden önce ders programında belirtilen konulara hazırlanarak gelmelidirler. Derslerin yüzde 70%`ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

yildiz.aydin@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 10 10
Kitap Okuma 4 6 24
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11
ÖK.13432
ÖK.23442
ÖK.33442
ÖK.43442
ÖK.53442