Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Laborant ve Veteriner Sağlık |
Dersin Düzeyi |
Önlisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ YASEMİN ÜSTÜNDAĞ |
Dersi Alan Birimler |
Laborant ve Veteriner Sağlık |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin bağışıklık sisteminin temel işleyişini, aşıların geliştirilme prensiplerini ve veteriner hekimlikte kullanılan aşı çeşitlerini öğrenmelerini sağlamaktır. Öğrencilerin, aşılama programlarının hazırlanması, uygulanması ve sahada karşılaşılan durumların değerlendirilmesi konularında bilgi ve beceri kazanmaları hedeflenmektedir. Böylece öğrenciler, hayvan sağlığını koruma, bulaşıcı hastalıkların önlenmesi ve sürü sağlığı yönetiminde aşı bilgilerini etkin bir şekilde kullanabilecek donanıma sahip olacaklardır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
Vaccine Development and Manufacturing (Emily P. Wen, Ronald Ellis, Narahari S. Pujar) 2015 |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Powerpoint sunusu ve ders materyalleriyle destekli teorik anlatım, soru-cevap. |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
Vize(%40) + Final (%60) + Bütünleme Sınavı |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
Dönem boyunca teorik derslerin %70'ine, laboratuvar uygulamalarının ise %80'ine devam etme sorumluluğu öğrenciye aittir. Ders saatine ve istenmesi halinde ödev teslimi ile ilgili belirtilen zamana uyulmalıdır. Derslerde ve sınavlarda meydana gelebilecek etikdışı davranışlar konusunda ilgili yönetmelik çerçevesinde hareket edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dr. Öğr. Üyesi Yasemin ÜSTÜNDAĞ |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
Sonra ilan edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|