DERS ADI

: Çağdaş Sanat ve Cinsiyet II

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
RSS 4016 Çağdaş Sanat ve Cinsiyet II SEÇMELİ 2 2 0 4

Dersi Veren Birim

Resim

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

ARZU OTO

Dersi Alan Birimler

Resim

Dersin Amacı

Türkiye'de çağdaş sanatın olanakları ile üretilmiş toplumsal cinsiyeti sorgulayan eserleri anlamaya ve tartışmaya açacak bir ders içeriği oluşturmak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Türkiyede çağdaş sanat ve cinsiyet teorileri arasında ilişki kurabilmek
2   Türkiye'de çağdaş sanat ve toplumsal cinsiyet ilişkisini örnekler üzerinden incelemek
3   Öğrencilerin üretimlerinde kimlik ve beden olgularına referans veren çalışmalar üretmelerini sağlamak
4   öğrencilerin toplumsal cinsiyete ilişkin farkındalıklarını artırmak, sergilerine taşıyabilmerini sağlamak
5   söz konusu alanların sanat terminolojisini doğru kullanabilmesi ve üretimlerini temelendirebilmesdi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Türkiyede feminist sanatın öncüleri Küratöryel Pratikler: Aykan Safoğlu
2 Feminist pedagojiler Projede Yer alan Çalışmaların sunumuna ve sergilenmesine dair son hazırlıklar
3 Türkiyede Feminist Sanatın temsilcileri Projede Yer alan çalışmaların sunumuna ve sergilenmesine dair son hazırlıklar
4 Gülçin aksoy ve Kadın Kolektifleri Öğrencilerin projelerini açıklama metinleri, sürece ilişkin sunum dosyaları eşliğinde orijinal çalışmalarını sergilemeye hazır hale getirme
5 ISanatçı Örnekleri I: Nil Yalter, Gülsün Karamustafa, Aydan Murtezaoğlu
6 Sanatçı Örnekleri II: İz Öztat, Işıl eğrikavuk, Canan
7 Öğrencilerin projelerine uygun materyalle çalışma üretmeleri
8 Üretilmiş çalışmaların atölye ortamında değerlendirilmesi ve tartışılması
9 Öğrencilein belirlediği farklı tekniklerle kendi projelerini bitirmeye yönelik çalışmalarını sürdürmeleri
10 Küratöryel Pratikler I: Övül durmuşoğlu

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Antmen, A., Kimlikli Bedenler, Sel Yayınları, 2013
Çalıkoğlu, L., 90'lı Yıllarda Türkiye'de Çağdaş Sanat, YKY, 2008
Antmen, A., Ed. Sanat ve Cinsiyet, İletişim Yayınları, 2020
Sönmez, A., Ed. Haksız Tahrik, 2009
Belkıs, Ö., Kankaytsın, D., Sanatın Gölgedeki Kadınları, Ayrıntı, 2017




Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Türkiye'de çağdaş sanat ve toplumsal cinsiyet ilişkisine dair tarihçe ve teorik bilginin öğrencilere aktarılması. Öğrencilere bu konuda yetkin örneklerin gösterilmesi. Öğrencilerin bu bağlamdaçalışmalarını önce projelendirmesi, sonrasında ise sanatsal becerilerini öne çıkarabildikleri bir sanatsal proje gerçekleştirmeleri

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 COM COMMITTEE
2 FCG FINAL COURSE GRADE COM * 1


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Bütün olarak çalışma konsantarsyonu
sonuç alma iradesinin sürekliliği
üretilen çalışmalrın sayısı ve kalitesi arasında dengeli bir oranın yakalanması
özgün çalışmalar üretebilmesi
teknik, estetik, içerik kalitesi dışında kavramsal altyapıya, anlatı ve ifadeye sahip bütünlüklü bir proje üretebilmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 8 4 32
Sunum Hazırlama 8 4 32
Final Sınavı 8 4 32
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14
ÖK.15
ÖK.2
ÖK.3
ÖK.4
ÖK.5