DERS ADI

: Dijitalleşme, Girişimcilik ve Kadın

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 6048 Dijitalleşme, Girişimcilik ve Kadın SEÇMELİ 3 0 0 6

Dersi Veren Birim

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NEBİYE KONUK KANDEMİR

Dersi Alan Birimler

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu dersin ana amacı dijitalleşme sürecini kadın girişimciliği üzerinden anlamaya çalışmaktır. Bu ders ile, girişimciliğin kavramsal çerçevesi, yaklaşımları, fonksiyonları, süreci, girişimcilik kültürü, girişimciliğin yerel ve uluslararası bağlamı ve girişimcilik ahlakı ile ilgili konular dijitalleşme sürecinde ele alınarak, dijital mecralardaki kadın girişimciliği örneklerinin tartışılması amaçlanmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Dijitalleşmeye dair temel bilgileri edinirler.
2   Teknoloji ve sosyal yaşam üzerine teoriler öğrenir.
3   Kadın girişimciliğinin tarihsel ve sosyokültürel arka planını analiz edebilir.
4   Dijital girişimcilik ekosistemini kavrar ve yorumlayabilir.
5   Dijital platformlar ve teknolojilerin kadın girişimcilik süreçlerine etkisini değerlendirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dijitalleşme: kuramsal yaklaşım
2 Sosyal Medya ve Ağ toplumu kuramı
3 Dijitalleşme: kavramsal yaklaşım
4 Dijital Emek
5 Dijital Girişimcilik
6 Toplumsal Cinsiyet ve Teknoloji
7 Dijital Platformlarda Kadın Temsili
8 Vize sınavı
9 Dijitalleşme, Etik, Güvenlik ve Mahremiyet
10 Kadın Girişimciliğine Kavramsal Yaklaşım
11 Kadın Girişimciliğinde Sosyal Etki
12 Başarılı Kadın Dijital Girişimciler-Dünya
13 Başarılı Kadın Dijital Girişimciler-Türkiye
14 Güncel Dijital sosyoloji tartışmalarında kadın girişimciler
15 Güncel Dijital sosyoloji tartışmalarında kadın girişimciler
16 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar


Yardımcı kaynaklar:
Ilgın Hicran Özlem, Konuk Nebiye (2020). Sosyal Medyada Marka Kişiliği: Bmw Ve Mercedes Örneği. Journal Of Emerging Economies And Policy, 5(1), 43-50.

Konuk Nebiye, Ilgın Hicran Özlem (2019). Almanya da Yaşayan Türk Ailelerinin Yeni Medya Kullanımlarının İncelenmesi. The Turkish Online Journal Of Design, Art And Communication, 9(4), 533-545., Doi: 10.7456/10904100/005

Konuk Nebiye (2019). Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Medyada Şiddet Kavramına Bakışları. The Turkısh Onlıne Journal Desıgn Art And Communıcatıon, 9(3), 414-431., Doi: 10.7456/10903100/007

Konuk Nebiye (2019). Bir Sosyal Medya Aracı Olarak Instagram Kullanımı Ve Kişisel İletişim Kaygısı Üzerine Üniversite Öğrencileri İle Araştırma. European Journal Of Managerial Research, 3(4), 1-26.

Konuk Nebiye, Güntaş Selime (2019). Sosyal Medya Kullanımı Eğitimi Ve Bir Eğitim Aracı Olarak Sosyal Medya Kullanımı. International Journal Of Entrepreneurship Management Inquiries (Emı), 3(4), 1-25.

Konuk Nebiye, Öztunç Evin, Ideology İn Communication Studies, Bölüm Adı: (As A New Concept Moral Panıc Hunters In Dıgıtal Age In Thecontext Of Vırtual Identıtıes And Moral Panıc) (2020)., Sra Academic Publishing(Strategic Researches Academy), Editör:Assist. Prof. Dr. Ömer Aydınlıoğlu, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 302, Isbn:978-625-7148-14-6, İngilizce (Bilimsel Kitap),

Konuk Nebiye, Sosyal, Beşeri Ve İdari Bilimlerde Akademik Çalışmalar-2019/2, Bölüm Adı: (Sosyal Medya Kullanımının Toplumsal Etkileri) (2019)., Ivpe Yayınevi, Editör:Prof. Dr. Zafer Gölen, Prof. Dr. Hasan Babacan, Basım Sayısı:1, Sayfa Sayısı 1295, Isbn:978-9940-540-90-6, Türkçe (Bilimsel Kitap)

Referanslar:
Marres, N. (2017) Digital Sociology: the reinvention of social research, Cambridge: Polity.
Gillespie, T. & K. Foot et al. (2013) Media Technologies: Materiality, Technology, Society, Cambridge: MIT Press
Ruppert, E., Law, J., & Savage, M. (2013). Reassembling social science methods: The challenge of digital devices. Theory, culture & society, 30(4), 22-46.
Lupton, Deborah (2013) Digital Sociology. London: Routledge.Miller, V. (2011). Understanding digital culture. London: SAGE Publications.
Orton-Johnson, K. and N. Prior (Eds) (2013) Critical Perspectives in Digital Sociology, Palgrave MacMillan, Basingstoke.
Susan L.Averett, The Oxford Handbook of Women and the Economy, Oxford University Press, 2018
Valentine M.Moghadam, Feminist Development Theory: Concepts, Analyses and Applications, Routledge

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı, sunum ve ödev

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 STT TERM WORK (SEMESTER)
3 FIN FINAL EXAM
4 FCG FINAL COURSE GRADE MTE * 0.30 + STT * 0.20 + FIN* 0.50
5 RST RESIT
6 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) MTE * 0.30 + STT * 0.20 + RST* 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 1 3 3
Ödev Hazırlama 1 20 20
Vize Sınavına Hazırlık 1 10 10
Final Sınavına Hazırlık 1 15 15
Sunum Hazırlama 14 4 56
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55