DERS ADI

: Kadın Odaklı Sosyal Politikalar

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
KDN 6039 Kadın Odaklı Sosyal Politikalar SEÇMELİ 3 0 0 7

Dersi Veren Birim

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Düzeyi

Doktora

Ders Koordinatörü

DOÇ. DR. NEBİYE KONUK KANDEMİR

Dersi Alan Birimler

Kadın ve Aile Çalışmaları Doktora

Dersin Amacı

Bu derste sosyal politika kavramı ile birlikte kadın odaklı sosyal politikalar ele alınacak, ulusal ve uluslararası düzeyde sosyal politika belirleme ve uygulama yöntemleri ve sorunları kadın konusu ile birlikte tartışılacaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Alan ile ilgili olarak eleştirel bir bakış açısı kazanır.
2   Kalkınma düzeyi açısından farklı ülke gruplarında Sosyal Politika alanındaki gelişmeleri karşılaştırmalı olarak anlayabilir,
3   Sosyal Politikayı küresel ve yerel ölçekte etkileyen unsurları öğrenir,
4   Sosyal politikalar ile kadın arasındaki ilişkiyi kurabilme ve analiz edebilir,
5   Küresel ölçekte üretimin, işbölümünün, işgücü piyasalarının ve sosyal politika uygulamalarının uğradığı değişimi zaman ve mekan bakımından karşılaştırabilir,

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Sosyal Politika Kavramı ve Gelişimi
2 Toplumsal Cinsiyet ve Sosyal Politika İlişkisi
3 Kadınların Sosyal Haklara Erişimi
4 İstihdam Politikaları ve Kadın
5 Sosyal Güvenlik Sisteminde Kadın
6 Kadına Yönelik Şiddet ve Koruyucu Politikalar
7 Yoksulluk, Sosyal Dışlanma ve Kadın
8 -Vize sınavı
9 Türkiye'de Kadın Odaklı Kurumsal Yapılar
10 Avrupa Birliği ve Kadın Politikaları Yerel Yönetimler ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Güncel tartışmalar Güncel tartışmalar Güncel tartışmalar Final Sınavı Uluslararası Sözleşmeler ve Standartlar
11 Yerel Yönetimler ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği
12 Güncel tartışmalar
13 Güncel tartışmalar
14 Güncel tartışmalar
15 Final Sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Duggan, L., & Visvanathan, N. (1997). Introduction to Part 2. The women, gender and development reader, 103-111.
KONUK KANDEMİR, N. "SOSYAL POLİTİKA GELİŞTİRMEDE BAŞLICA UNSURLAR: TÜRKİYE DE UYGULANAN SOSYAL POLİTİKALARDA GELİŞTİRİLMEYE AÇIK YÖNLER," Türk İdare Dergisi , vol.95, no.501, pp.399-429, 2025
KONUK KANDEMİR, N. Merkezi Yönetim, Yerel Yönetimler ve Sivil Toplum Kuruluşları İlişkileri Bağlamında Sosyal Politikaların Etkinliği, Adam Akademi Sosyal Bilimler Dergisi

Yardımcı Kaynaklar
Kabeer, N. (1994). Reversed realities: Gender hierarchies in development thought. Verso.
Moser, C. O. (1995). Gender Planning and development: theory, practice and training (Reprint. ed.). London (ua) Routldege.
Amartya S. (1999) Development as Freedom, Anchor Books, New York. Elson, D (ed.) (1995) Male Bias in the Development Process, Manchester: Manchester University Press.

Diğer ders materyalleri:

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatımı ve tartışma

Değerlendirme Yöntemleri

Başarılı / Başarısız


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 3 42
Uygulama 1 10 10
Vize Sınavına Hazırlık 1 15 15
Final Sınavına Hazırlık 1 25 25
Sunum Hazırlama 1 25 25
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavı 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 177

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55