DERS ADI

: İleri Düzey Obua Orkestra Soloları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÜ 3422 İleri Düzey Obua Orkestra Soloları SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Obua

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

LEVENT GÖKMEN NACAROĞLU

Dersi Alan Birimler

Obua

Dersin Amacı

Obua öğrencilerine orkestra kariyerlerinde gerekli yetkinliği sağlamak

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Temel orkestra solo pasajlarını yapısal ve teknik yönleriyle değerlendirme becerisi kazanabilir.
2   Barok, Klasik, Romantik ve Modern dönemlere ait solo pasajları dönemin icra anlayışına göre seslendirebilir.
3   Orkestra solosu icrasına yönelik bireysel teknik çalışma yöntemlerini uygulayabilir.
4   Prova ve seçme (audition) ortamlarına uygun bir performans sergileyebilir.
5   Solo partilerin diğer çalgılarla olan ilişkisini kavrayarak, orkestra içinde uyumlu bir performans gerçekleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş Seviye değerlendirmesi ve 1. dönem repertuvarının gözden geçirilmesi
2 Excerpt icrasında ileri seviye artikülasyon teknikleri Pratik uygulama ve örnekler
3 J. Brahms Keman konçertosu 2. Bölüm : Uzun cümle yapısı, vibratonun dengeli ve müzikal kullanımı
4 M. Ravel Le Tombeau de Couperin
5 F. Schubert Senfoni no:9
6 R. Strauss Don Juan
7 F. Mendelssohn İtalyan Senfonisi
8 L.Beethoven Senfoni no:3 Eroica
9 Kayıt dinleme ve karşılaştırmalı analiz II Profesyonel icraların karşılaştırılması
10 R. Strauss Salome
11 Bireysel excerpt seçimi II Kişisel repertuvar geliştirme ve çalışma planı oluşturma
12 Audition simülasyonu I Bireysel performans, anında geri bildirim
13 Orkestradaki başka çalgılarla eşzamanlı excerpt çalışmaları
14 Portfolyo sunumu Performans, analiz ve dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak : Rönesans döneminden günümüze değin çalgı için yazılmış solo ya da eşlikli, sınıf seviyesine uygun her müzik biçiminde yazılmış eserler.
Yardımcı kaynaklar: Dönemde çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma tarzlarına ilişkin yazılı görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı icracılar tarafından oluşturulmuş kayıtları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birebir uygulamalı Repertuvar çalışmaları, Dinleme ve analiz,
Performans temelli grup çalışmaları, Kısa bireysel sunumlar ve yorum tartışmaları, Deneme prova ortamlarında uygulamalı performans.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OPG OPINION GRADE
2 PAR PARTICIPATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi

Değerlendirme Kriteri

Çalınan eserleri, ait oldukları dönemin özelliklerini gözeterek seslendirme.
Bilgi, beceri ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadığını ölçme.
Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler belirlenen partitürleri seslendirebilecek düzeyde derse hazır gelmelidir. Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gokmen.nacaroglu@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1232211221312311
ÖK.2452222222322312
ÖK.3324332332332312
ÖK.4343432335543312
ÖK.5232322244432312