DERS ADI

: İleri Düzey Korno Orkestra Soloları

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÜ 3424 İleri Düzey Korno Orkestra Soloları SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Korno

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

LEVENT GÖKMEN NACAROĞLU

Dersi Alan Birimler

Korno

Dersin Amacı

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   İleri düzey orkestra solo ve ensemble pasajlarını yapısal, teknik ve müzikal yönleriyle derinlemesine analiz edebilir.
2   Farklı müzik dönemlerine ait karmaşık solo ve tutti pasajları, dönemin stilistik özelliklerine uygun olarak yüksek düzeyde icra edebilir.
3   Orkestra solosu ve ensemble icrasına yönelik ileri düzey bireysel ve grup çalışma yöntemlerini uygulayabilir.
4   Profesyonel prova ve audition ortamlarında yüksek standartlarda performans sergileyebilir.
5   Orkestra içindeki liderlik rollerini (ör. baş korno) anlayarak, solo ve ensemble pasajlarda diğer enstrümanlarla uyumlu ve etkili bir icra gerçekleştirebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş İleri düzey orkestra excerpt leri, uluslararası audition standartları ve baş korno sorumluluklarına genel bakış
2 İleri düzey ton kontrolü ve dinamik esneklik yüksek tesitür, pp-ff geçişleri ve embouchure dayanıklılığı egzersizleri
3 Barok ve Erken Klasik dönem: J.S. Bach B Minör Messe (Korno bölümleri): Stilistik incelik ve ensemble uyumu
4 J. Brahms 2. Senfoni: Romantik dönem tonal sıcaklık ve müzikal ifade
5 R. Strauss Don Juan: Teknik hız, artikülasyon ve dramatik karakter
6 G. Mahler 3. Senfoni (Korno soloları): Derin duygusal anlatım ve ton rengi çeşitliliğ
7 I. Stravinsky Ateş Kuşu: Modern dönem ritmik karmaşıklık ve ensemble liderliği
8 Kayıt dinleme & analiz: Ünlü korno icracılarının audition performanslarının karşılaştırılması (örn. Dennis Brain, Hermann Baumann)
9 Kayıt dinleme & analiz: Audition psikolojisi ve performans stratejilerinin tartışılması
10 Bireysel audition repertuvar seçimi ve profesyonel çalışma planı oluşturma
11 Audition simülasyonu I Gerçekçi audition ortamı + ayrıntılı geri bildirim
12 Audition simülasyonu II Teknik, müzikal ve psikolojik gelişimin değerlendirilmesi
13 Final sınavında çalınacak eserler üzerinde yoğunlaşma.Orkestra içindeki liderlik: Baş korno ve bölüm korno dinamikleri üzerine uygulamalı çalışmalar
14 Genel tekrar profesyonel audition portfolyo sunumu ve bireysel değerlendirme

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

İlan Edilecektir.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birebir uygulamalı Repertuvar çalışmaları, Dinleme ve analiz,
Performans temelli grup çalışmaları, Kısa bireysel sunumlar ve yorum tartışmaları, Deneme prova ortamlarında uygulamalı performans.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 KNT Kanaat
2 DK Derse Katılım
3 BNS Final Sonu Başarı Notu roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi.

Değerlendirme Kriteri

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

İlan Edilecektir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan Edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1232211222312311
ÖK.2452222222322312
ÖK.3325432332332312
ÖK.4343432335543312
ÖK.5232322244432312