DERS ADI

: Pikolo için Orkestra Repertuvarı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MZÜ 3420 Pikolo için Orkestra Repertuvarı SEÇMELİ 1 1 0 2

Dersi Veren Birim

Flüt

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

LEVENT GÖKMEN NACAROĞLU

Dersi Alan Birimler

Flüt

Dersin Amacı

Bu ders, öğrencilerin farklı dönemlere ait orkestra eserlerindeki önemli pikolo pasajlarını teknik ve müzikal açıdan analiz etmelerini, stiline uygun şekilde seslendirmelerini ve audition süreçlerine hazırlanabilmelerini amaçlar.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Pikolonun orkestradaki tarihsel gelişimini ve repertuvarını tanımlayabilir.
2   Farklı müzik dönemlerine ait orkestra eserlerindeki pikolo sololarını analiz edebilir.
3   Teknik olarak zorlayıcı orkestra sololarını doğru, kontrollü ve etkili şekilde çalabilir.
4   Orkestra repertuarını dönemine uygun müzikal ifadeyle seslendirebilir.
5   Orkestra seçmelerine (audition) yönelik repertuvar hazırlığını tamamlar ve sınav ortamına uygun bir performans sergileyebilir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Derse giriş: Pikolonun orkestradaki rolü
2 Klasik Dönem: Beethoven 5. Senfoni, 9. Senfoni
3 Romantik Dönem I
4 Romantik Dönem II: Tchaikovsky 4. Senfoni
5 Romantik Dönem III: Dvo ák,
6 Geç Romantik Dönem: Mahler Senfoniler
7 Fransız İzlenimciliği I: Ravel Daphnis et Chloé, Ma Mère l Oye
8 Çağdaş Repertuvar 1: Bartok, Prokofiev
9 İtalyan Opera Repertuvarı: Rossini, Verdi
10 Rus Repertuvarı: Stravinsky Bahar Ayini, Ateş Kuşu
11 Çağdaş Repertuvar 2: Shostakovich
12 Konçerto eşlikleri
13 Sınav simülasyonu
14 Genel tekrar ve dönem sonu değerlendirmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana Kaynak : Rönesans döneminden günümüze değin çalgı için yazılmış solo ya da eşlikli, sınıf seviyesine uygun her müzik biçiminde yazılmış eserler.
Yardımcı kaynaklar: Dönemde çalışılan eserlerin bestecileri, müzikal formları, çalma tarzlarına ilişkin yazılı görsel ve işitsel kaynaklar. Çalışılan eserlerin farklı icracılar tarafından oluşturulmuş kayıtları.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Birebir uygulamalı repertuvar çalışmaları, teknik etütler, dinleme ve analiz, kısa bireysel sunumlar ve yorum tartışmaları, deneme prova ortamlarında uygulamalı performans

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 OPG OPINION GRADE
2 PAR PARTICIPATION
3 FCG FINAL COURSE GRADE roundKNT * 0.80+DK*0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Öğretim elemanının öğrencinin yarıyıl içi çalışmalarına ilişkin kanaat değerlendirmesi

Değerlendirme Kriteri

Çalınan eserleri, ait oldukları dönemin özelliklerini gözeterek seslendirme.
Bilgi, beceri ve uygulama temelli yeterliklere ulaşıp ulaşmadığını ölçme.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Öğrenciler belirlenen partitürleri seslendirebilecek düzeyde derse hazır gelmelidir. Derse %70 devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

julide.gunduz@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan Edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Uygulama 14 1 14
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 1 14
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.1444344
ÖK.24335
ÖK.3343444
ÖK.4353444
ÖK.54444