DERS ADI

: Bilgisayar Destekli Sahne Giysisi Tasarımı

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
STA 3033 Bilgisayar Destekli Sahne Giysisi Tasarımı ZORUNLU 1 3 0 4

Dersi Veren Birim

Sahne Tasarımı

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

GÜLŞİN ORAL

Dersi Alan Birimler

Sahne Tasarımı

Dersin Amacı

* Bilgisayar ortamında , "Fashıon Studıo , Adobe CS-6 veya Sketchbook programlarından birinin desteği" ile Sahne Sanatları alanına yönelik "Sahne Giysisi" tasarlamak.
* Adobe Photoshop programlarıyla, bilgisayar destekli moda illüstrasyonları hazırlamak, proje tasarım paftaları, kolaj ve benzeri materyalleri oluşturmak.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   1- Tasarım ve üretim aşamasında problem çözebilmesi, eleştirel bir bakış açısına sahip olması ve çözümler üretebilmesi
2   2. Yaratıcı, özgün, estetik değerler taşıyan, yenilikçi uygulamaları ile sahne sanatlarına yönelik sahne giysisi yaratabilme-sunabilme ve sahneleyebilme becerisini geliştirmesi
3   3. Sahne Sanatları alanında edinmiş olduğu teorik bilgileri kullanarak, uygulamalarını izleyicisi ile buluşturabilmesi
4   4. Alanı ile ilgili farklı yöntemleri kullanarak tasarım/uygulama yapabilmesi
5   5. Sahne Sanatları alanında kuramsal bilgiyi uygulama alanlarında edindiği bilgiler ışığında değerlendirebilmesi ve uygulamaya dönüştürebilmesi
6   6. Sahne Sanatları alanında özel hünerleri geliştirebilmesi beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1- Genel Bilgiler. Dersin İşleyişi Hakkında Bilgilendirme. Giysi Tasarımının aşamaları, çizgilerin giysi tasarımındaki yeri ve anlamları
2 2- Programda dosya-sayfa açma, temel tuşlar
3 3- Temel tuşlar ile basit t-shirt çizimi- teknik çizim
4 4- Doku-yüzey oluşturma basit çizimlere giydirme
5 5-Antik Yunan Dönem Giysi çizimi- vücut silüeti üzerinde artistik çizim (erkek giyimi) I. Sınıf içi Uygulama
6 6-Antik Yunan Dönem Giysi çizimi- vücut silüeti üzerinde artistik çizim-(kadın giyimi)
7 7-Antik Yunan Dönem Giysi çizimi- teknik çizimlerin çizilmesi
8 8-Antik Yunan Dönem Giysi çizimi- teknik çizimlerin çizilmesi
9 9-Rönesans dönem giysi tasarımı- artistik çizim -vücut silüeti üzerinde (erkek giyimi) II. Sınıfiçi Uygulama
10 10-Rönesans dönem giysi tasarımı- artistik çizim-vücut silüeti üzerinde (erkek giyimi)
11 11-Rönesans dönem giysi tasarımı- teknik çizim -vücut silüeti üzerinde (kadın giyimi)
12 12-Rönesans dönem giysi tasarımı- teknik çizim -vücut silüeti üzerinde (kadın giyimi)
13 13-Rönesans dönem giysi tasarımı- teknik çizimlerin çizilmesi
14 14-Rönesans dönem giysi tasarımı- teknik çizimlerin çizilmesi

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Ana kaynak:
Programa ait kullanma Kılavuzları ve görüntü uygulamaları
AdobeCS6
Yardımcı kaynaklar:

Diğer ders materyalleri:

Tasarım uygulamaları
E ortamdaki görsel veriler

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri


Teorik bilgi; Sunuş Yoluyla ile aktarılacak, tüm kavramlar basılı görsel yayınlar ve Sahne sanatlarının çeşitli ürünleri ile örneklenerek (film, tiyatro) desteklenecektir.

Programa ait uygulamalar birebir uygulanarak aktarılacak, uygulamayı yaptırtma- deneyimleme tekniği ile de bilişsel, duyuşsal ve psikomotor davranış kazandırılacak, Basılı yayınlar ve görüntü sanatlarındaki ilgili eserlerinden kesitlerle örneklendirilecektir.

Ödevler de yapılandırılmış buluş tekniği ile takip edilecek, bulunması gereken ilke, kavram ve olası problemlerin çözümleri ile ilgili veriler dersin eğitmeni tarafından verilerek, örnekler tarafından organize edilecektir. Sorular sorarak öğrencilerin ellerindeki verileri analiz etmelerine ve sonuca ulaşmalarına yardım edilecek.


Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 CLA INCLASS ACTIVITIES
2 ASG ASSIGNMENT
3 CLA INCLASS ACTIVITIES
4 FCG FINAL COURSE GRADE CLA1 * 0.40 + ASG * 0.10 + CLA2 * 0.50


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

1- Uygulamalı sınıfiçi uygulamalar ve
2- Ödevler, değerlendirme çizelgesi ile değerlendirilecektir.

Değerlendirme Kriteri

1-. Uygulamalı Sınıf içi çalışmalar: Bilgisayar ortamında tasarlanmış uygulama, programa özgü özelliklerin sıralandığı çizelge yardımı ile değerlendirilecektir

2- Verilecek ödevler de ise; Özgünlük, bilimsel araştırma kriterlerine uyum, kaynak-veri taraması, sunum- ifade yöntemi, teknik ve estetik ölçütlerin içerdiği bir değerlendirme çizelgesi ile değerlendirilecektir. Aynı zamanda programın genel özelliklerinin öğrenci tarafında yaratıcı kullanılma düzeyi de ölçülecektir.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1.TEORİK kısmı için; Öğrencinin, Teorik derslerin ve öğretim üyeleri veya elemanları tarafından sınıfta yapılan uygulamaların en az %70 ine katılmış olması ,UYGULAMALI kısmı için de , Öğrencinin Laboratuvar, proje, atölye, sınıf dışında yapılan uygulamalar ve benzeri yarıyıl içi veya yıl içi çalışmalarının en az % 80 ine katılmış olması zorunludur.
2.Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3.Derse katılmamış olmak verilen ev ödevlerinin geç teslim edilmesi için geçerli bir mazeret olarak değerlendirilmeyecektir

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulsin.oral@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Salı günü saat 12.30-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Uygulama 14 3 42
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 2 28
Ödev Hazırlama 1 8 8
Diğer (Atölye, Laboratuvar vb. kapsamındaki çalışmalar) 4 2 8
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15PK.16PK.17PK.18PK.19PK.20
ÖK.15
ÖK.25
ÖK.35
ÖK.45
ÖK.55
ÖK.65