DERS ADI

: Çocuk Hastada Psikolojik Gelişim ve Davranış Şekilleri

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 5505 Çocuk Hastada Psikolojik Gelişim ve Davranış Şekilleri SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. GÜLSER KILINÇ

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, Çocuk hastada 0-18 yaş arası psikolojik gelişimlerin incelenerek diş hekiminin çocukların muayenesi ve tedavisinde başarısının artırılmasını amaçlamaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Çocukların psikolojik gelişimi kavrar.
2   Çocukların dişhekimine karşı tutumlerını açıklar.
3   Çocuklarla iletişim yöntemlerini tanımlar.
4   Çocukların dental muayene kabul süreçlerini tanımlar.
5   Sistemik hastalıkları olan çocukların tedavi yöntemlerini açıklar.
6   Engelli çocukların dental tedavi yöntemlerini kavrar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 0-6 yaş: Temel psikolojik gelişim özellikleri
2 0-6 yaş: Diş hekimliği ortamına adaptasyon
3 0-6 yaş: Davranışsal tepki biçimleri
4 0-6 yaş: Yaş grubu özelinde diş hekimine karşı tutumlar
5 0-6 yaş: Psikolojik destek ve yönlendirme stratejileri
6 12-18 yaş: Temel psikolojik gelişim özellikleri
7 12-18 yaş: Diş hekimliği ortamına adaptasyon,diş hekimine karşı tutumlar
8 12-18 yaş: Davranışsal tepki biçimleri ve direnç şekilleri
9 Çocuk eğitim psikolojisinde yaşa göre sınıflama
10 Çocuk eğitim psikolojisinde davranışlarına göre sınıflama
11 Çocukların diş hekimine karşı tutumlarına göre sınıflandırılması
12 Çocukların diş hekimine karşı geliştirdikleri direnç şekilleri
13 Çocuk eğitiminde abartılı tutumlar
14 Çocukların muayenehaneye kabulü ve diş hekiminin yaklaşım kuralları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. McDonald and Avery Dentistry for the Child and Adolescent, 9e [Hardcover] Jeffrey A. Dean DDS MSD (Author), David R. Avery DDS MSD (Author), Ralph E. McDonald DDS MS LLD

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sınıfta sunulacaktır.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE 1 MIDTERM EXAM 1
2 MTE 2 MIDTERM EXAM 2
3 MTEG MIDTERM AVERAGE GRADE roundStudent.examMTE 1 * 0.50 + Student.examMTE 2 * 0.50,0
4 FIN FINAL EXAM
5 FCG FINAL COURSE GRADE roundStudent.examMTEG * 0.40 + Student.examFN * 0.60,0
6 RST RESIT
7 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) roundStudent.examMTEG * 0.40 + Student.examRST * 0.60,0


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 ARS ARASINAV
2 KSN KISA SINAV
3 YYS YARIYIL SONU SINAVI
4 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU ARS * 0.40 + YYS * 0.60
5 BUT Bütünleme Notu
6 BBN Bütünleme Sonu Başarı Notu ARS* 0.40 + BUT * 0.60

Değerlendirme Kriteri

Ders başarı notu; iki ara sınavın ortalamasının %40 ı ve final sınavının %60 ı alınarak hesaplanır. Başarısız öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

%70 devam zorunluluğu

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

gulser.kilinc@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her ayın ilk pazartesi günü 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 5 5
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 25

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.11222
ÖK.21123
ÖK.32212
ÖK.42223
ÖK.52223
ÖK.6