DERS ADI

: Kanıta Dayalı Diş Hekimliği

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
DHF 4502 Kanıta Dayalı Diş Hekimliği SEÇMELİ 1 0 0 1

Dersi Veren Birim

Diş Hekimliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

UZM.DT. SAİME ESİN GÜNEY

Dersi Alan Birimler

Diş Hekimliği

Dersin Amacı

Dental literatürde yer alan araştırmaların kritik bir biçimde incelenmesini, diş hekimliği uygulamalarında kanıt düzeyi yüksek araştırmalara ulaşmayı ve bu kanıtları uygulamaya koymayı öğrenme.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Kanıta dayalı diş hekimliğinin temel kavramlarını ve önemini açıklar.
2   Kanıta dayalı uygulamalarda etik prensipleri belirler.
3   Bilimsel araştırmalarda yanıltma ve taraf tutma türlerini analiz eder.
4   PICO formatında araştırma sorularını oluşturur ve uygular.
5   Dijital veri tabanlarında PICO sorusuna uygun literatür taraması yapar.
6   Randomize kontrollü çalışmaların önemini değerlendirir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 1. Kanıta dayalı Diş hekimliği tanımı
2 2. Kanıta dayalı uygulamalarda etik prensipler
3 3. Bilimsel araştırmalarda yanıltma ve taraf tutma
4 4. Kanıta dayalı çalışma basamakları
5 5. Kanıta dayalı diş hekimliğinde PICO formatında soruların oluşturulması
6 6. Farklı dijital bilgi arama sistemlerinin adı, kanıt düzeyi; oluşturulan PICO sorusuna göre dijital veri tabanlarında arama yapma
7 7. Dental literatürde yer alan makalelerin kanıt hiyerarşisi ve iyi kanıtın sıralanması
8 8. Randomize kontrollü çalışmaların önemi
9 9. Dental literatürde yer alan makaleler ve kanıtın uygulanması
10 10. Prognozu ilgilendiren soruları içeren çalışmaların kritik değerlendirilmesi
11 11. Diagnostik test doğruluğunu içeren sorularda oluşan çalışmaların kritik değerlendirilmesi
12 12. Ödev sunumu ve tartışma 1.grup
13 13. Ödev sunumu ve tartışma 2.grup
14 14. Ödev sunumu ve tartışma 3.grup

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

1. Paul Glasziou, Chris Del Mar and Janet Salisbury. Evidence based practice work book. Australia: Blackwell Publishing, 2009.
2. Richards, D. Books. Evid Based Dent 4, 44 (2003).
https://www.cochranelibrary.com

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders sınıfta sunulacaktır. Ders notları öğrencilere verilecektir. Öğrenciler ders notlarından ve ders kitaplarından dersi takip edecekler.

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE MIDTERM EXAM
2 FIN FINAL EXAM
3 FCG FINAL COURSE GRADE roundStudent.examMTE * 0.40 + Student.examFN * 0.60,0
4 RST RESIT
5 FCGR FINAL COURSE GRADE (RESIT) roundMTE * 0.40 + RST * 0.60,0


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Arasınav (% 40) + Yarıyıl sonu sınavı (% 60)

Değerlendirme Kriteri

Ders başarı notu; ara sınavın %40'ı ve final sınavının %60'ı alınarak hesaplanır.Başarısız öğrenciler için bütünleme sınavı yapılır.

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derslerin %70 ine devam zorunludur.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

saimeesin.guney@deu.edu.tr

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Her ayın ilk çarşamba günü 12.00-13.00

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 1 14
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 8 1 8
Vize Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Vize Sınavı 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 30

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10
ÖK.1123444
ÖK.22223333
ÖK.321323333
ÖK.4242222
ÖK.5434222
ÖK.62222222222