Ders Bilgileri
|
Dersi Veren Birim |
Veteriner Hekimliği |
Dersin Düzeyi |
Lisans |
Ders Koordinatörü |
DR. ÖĞR. ÜYESİ SERDAR GÜLER |
Dersi Alan Birimler |
Veteriner Hekimliği |
Dersin Amacı |
Bu ders, öğrencilere hayvan ıslahının temel kavramlarını ve tarihsel gelişimini kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır. Türkiye'de ve dünyada yaygın olarak yetiştirilen hayvan ırklarının genetik yapıları, verim özellikleri ve ıslah yöntemleri detaylı olarak incelenir. Kalıtım derecesi, tekrarlama derecesi, genetik ilerleme, seleksiyon, saf yetiştirme ve melezleme teknikleri gibi kritik kavramlar aktarılır. Ayrıca, çevresel faktörlerin ıslah üzerindeki etkileri ve genetik korelasyonların önemi vurgulanarak, öğrencilere etkin ve sürdürülebilir ıslah programları geliştirme becerisi kazandırılır. |
Dersin Öğrenme Kazanımları |
||||||||||||||
|
Dersin Öğretim Türü |
Örgün Öğretim |
Dersin Önkoşulu/Önkoşulları |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Ders İçeriği |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Ders İçin Önerilen Kaynaklar |
İnal Ş, Akmaz A, Çetin O, Garip M, 2024. Veteriner Zooteknide Hayvan Islahı Prensipleri, Atlas Akademi Yayınevi, 1. Baskı, Konya, Türkiye. Boztepe S, Keskin İ, Zülkadir U, Aytekin İ, 2022. NEÜ Yayınları, Konya, Türkiye. |
Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri |
Değerlendirme Yöntemleri |
||||||||||||||||||||||||
|
Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar |
Yok |
Değerlendirme Kriteri |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Dili |
Türkçe |
Derse İlişkin Politika ve Kurallar |
İlan Edilecektir. |
Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri |
Dokuz Eylül Üniversitesi, Veteriner Fakültesi, Zootekni Anabilim Dalı, Adatepe Mahallesi, 24. Sokak No:2, 35160 Buca/İzmir |
Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri |
İlan Edilecektir. |
Staj Durumu |
YOK |
İş Yükü Hesaplaması |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|