Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Philosophy |
Level of Course Unit |
First Cycle Programmes (Bachelor's Degree) |
Course Coordinator |
PROFESSOR DOCTOR HAKAN ÇÖREKCIOĞLU |
Offered to |
Philosophy |
Course Objective |
The objective of this course is to demonstrate how philosophy handles state and society and investigate the different types of philosophy of state and society in history of philosophy. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Platon, Devlet (Remzi Kitabevi), T. Hobbes, Leviathan (YKY), J.J. Rousseau, Toplum Sözleşmesi (Adam Yay.), I. Kant, Sürekli Barış Üstüne Felsefi Bir Deneme, (Seçilmiş Yazılar, Remzi Kitabevi), I. Kant, Dünya Yurttaşlığı Amacına Yönelik Genel Bir Tarih Düşüncesi, Machiavelli Prens (Can. Yay.), Aristoteles, Politika (Remzi Yay.), Hegel, Hukuk Felsefesinin Prensipleri (Sosyal Yayıncılık), Derleme, Devlet Kuramı (Dost Yay.), I. Hapsher-Monk, Modern Siyasal Düşünce Tarihi (Say Yay.), W. Kymlicka, Çağdaş Siyaset Felsefesine Giriş (Bilgi Ün. Yay.), Derleme, Siyasal Düşüncenin Temelleri (Alfa Yay.), Kant Felsefesinin Politik Evreni (Ayrıntı Yay.), Locke, Yönetim Üzerine Iki Inceleme (Litera Yay.) |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
1. Lecture |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
1. Midterm exam |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
1. %70 attendance is required. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
hakan.corekcioglu@deu.edu.tr |
Office Hours |
Monday 16:00-17:00 |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|