Description of Individual Course Units
|
Offered By |
Special Education |
Level of Course Unit |
Second Cycle Programmes (Master's Degree) |
Course Coordinator |
PROFESSOR DOCTOR SAFIYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU |
Offered to |
Special Education |
Course Objective |
Education teaching methods used in this course objectives make students aware of mentally handicapped children. |
Learning Outcomes of the Course Unit |
||||||||||
|
Mode of Delivery |
Face -to- Face |
Prerequisites and Co-requisites |
None |
Recomended Optional Programme Components |
None |
Course Contents |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Recomended or Required Reading |
Ataman, A. (2003). Gelişim ve öğrenme. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Bacanlı, H. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ekici, G. Gelişim ve Öğrenme. Edt: Ataman, A. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Fidan, N., ve Erden, M. (1994). Eğitime Giriş. Ankara: Meteksan Matbaacılık Iftar, E. T. ve Iftar G. K. (2004). Özel eğitimde yanlışsız öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. |
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
Lecture, Discussion, |
Assessment Methods |
||||||||||||||||||||||||||||
|
Further Notes About Assessment Methods |
None |
Assessment Criteria |
Midterm Exam, Final Exam, condition exam |
Language of Instruction |
Turkish |
Course Policies and Rules |
To be announced. |
Contact Details for the Lecturer(s) |
To be announced. |
Office Hours |
To be announced. |
Work Placement(s) |
None |
Workload Calculation |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|