DERS ADI

: YÖNETSEL BECERİLER LABORATUVARI

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
MNO 4246 YÖNETSEL BECERİLER LABORATUVARI SEÇMELİ 3 0 0 5

Dersi Veren Birim

İşletme

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. ÖMÜR NECZAN ÖZMEN

Dersi Alan Birimler

İşletme

Dersin Amacı

Ders öğrencilere kabul edilmiş uygulamalar ile iyi fikirler arasındaki boşluğu azaltmak için gerekli olan kişisel, kişilerarası ve grup yeteneklerini geliştirme imkanı sağlamakta; öğrencilere yetkin bir yönetici ve idareci olma yönünde rehberlik yapmakta; yönetim yeteneklerini geliştirmekte; yöneticilerin rollerini ve sorumluluklarını, temel yönetim işlevlerini sürdürmek için kavramsal, teknik ve insani yeteneklerin kullanımı üzerinde durmaktadır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Sosyal bilimlerdeki önemli kavramların neler olduğu ve bu kavramlar örgütlerde etkili bir şekilde nasıl kullanılacağına dair bir anlayış geliştirmeleri beklenmektedir.
2   Örgütsel bağlamda performansı arttırmak için gerek kendi gerekse diğerlerinin davranışlarını gözlemleme, tanımlama ve yönetmek için gerekli olan becerileri geliştirmeleri beklenmektedir.
3   Önemli yönetimsel beceleri uygulamaları beklenmektedir.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Yönetim yeteneklerinin kritik rolü
2 Kişisel farkındalığı geliştirmek
3 Kişisel stresi yönetmek
4 Uygulama
5 Problemleri yaratıcı ve analitik olarak çözmek
6 Koçluk, danışmanlık, destekleyici iletişim
7 Güç ve etki sahibi olmak
8 Uygulama
9 Diğerlerini motive etmek
10 Çatışmaları yönetmek
11 Güçlendirme ve delege etmek
12 Uygulama
13 Grup Sunumları
14 Grup Sunumları

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Whetten, David A. and Cameron, Kim S. (2010) Developing Management Skills. Prentice Hall.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

1. Ders anlatımı ve derse katılım
2. Bireysel ödevler
3. Takım çalışması ve sunumlar

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 DKT DERSE KATILIM
2 OZD ÖZ DEĞERLENDİRME
3 OZO ÖZ DEĞERLENDİRME ÖDEVLERİ
4 OLY OLAY ANALİZİ
5 YRP YAZILI RAPOR
6 YYBN YARIYIL SONU BAŞARI NOTU DKT * 0.20 + OZD * 0.20 + OZO * 0.20 + OLY * 0.20 + YRP * 0.20


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri


1. Derse katılım: 20 %
Vaka tartışmaları, beceri uygulamaları ve yorumların paylaşılmasına dayanmaktadır. Sınıfa hazırlıklı olarak gelinmesi önemlidir.
Değerlendirme Kriteri:
Öğrenci
1) Derse katılmamış(0 Pn)
2) Derse gelmiş ancak gerekli hazırlığı yapmamış, sorulara cevap vermemiş ve etkileşime geçmemiştir. (1 Pn)
3) Gerektiği şekilde hazırlanmış ve katılım gösterilmiş, sorulara uygun cevap verilmiş ancak nadiren kendiliğinden katılmıştır. (2-4 Pn)
4) Hazırlanmış, görüşlerini paylaşarak ve sorulara ilgili yanıtları vererek düzenli katılım göstermiştir. Teoriler ile bağlantı kurmaya çalışmış, diğerlerinin yorumlarına karşı saygılı ve onların katılmaya teşvik etmiştir (5-7 Pn)
5) İyi hazırlanmıştır ve sık sık katılım göstermiştir. Tartışmaları teori ile desteklemiştir, ilgili konuları gündeme getirmiş, yeni görüşler sunmuştur ve diyaloğun ilerlemesi için yardımcıdır. Diğerlerinin yorumlarına saygılıdır, katkıda bulunur ve katılım için diğerlerini teşvik eder. Lider rolünü üstlenir. (8-10 Pn)

2. Öz-değerlendirme: 20 %
Her derste öz-değerlendirme testlerinin tamamlanmalı, puanlanmalı, internete yüklenmeli ve çıktı örneği teslim edilmelidir
1) Çalışmayı zamanında tamamlama: (25 Pn)
2) İletişim stratejilerinden yararlanma: (25 pn).
3) Çalışmanın sunumu: (25 Pn)
4) Sınıf tartışmalarına katılım: (25 Pn)

3. Yazılı Öz-değerlendirme ödevleri: Dokuz adet yazılı öz-değerlendirme ödevi. (20%)
Bölüm 1, 2 ve 3 teki değerlendirmelerin tamamlanması, skorların gözden geçirilmesi, kişinin kendini tanıması beklenmektedir. Ödevler, kişinin kendini değerlendirmesi, test sonucuna ilişkin görüşünü, nedenini, güçlü ve zayıf yönlerini tartışmasını içermelidir.Davranışsal örnekler verilmelidir.
1) Ana fikir: Tanımlar (15 Pn)
2) İçerik: Analiz,sentez (20 Pn)
3) Destek: Amacı destekleyen kanıtlar, aralarındaki bağlantılar (20 Pn)
4) Organizasyon: Yapı, konu, amaç hedef, tez, fikir geliştirme, ilişkileri tanımlama (20 Pn)
5) Üslup: Kelimeler, Cümleler, Bunların Yapısı, (10Pn)
6) Yazım kuralları: Yazım, noktalama, dilbilgisi, (15 Pn)

4. Vaka çalışmaları: (20%)
Üç adet vaka çalışması. Vakalar sisteme yüklenmeli, sorulara ait yanıtlar bütünleştirilip tek bir yanıt halinde yazmalıdır. İlgili konuda net bir anlayışa ulaşıldığı ortaya konulmalıdır.
1) Olgular : Arka planı, özellikleri, gerçekleri (10 Pn)
2) Sorun Tanımlama: Sorunların belirlenmesi (20 Pn)
3) Analiz: Gerçeklerinin, sorunların değerlendirilmesi (20 Pn)
4)Alternatif Çözüm: Seçeneklerin değerlendirilmesi, karşılaştırma (20 Pn)
5) Öneriler: Eylem planı, kanıtlarla nihai kararlar (20 Pn)
6) Sonuçlar/ Çıktılar: Sorunlara bağlı sonuçlar (10 Pn)
7) Sorusu olan örnek olaylarda soru ve cevap (20 Pn)

5. Raporlama: (20%)
Her ünitenin sonundaki aktivitelerden seçilip tamamlanması gerekmektedir. Öğrenilenlerin vurgulanması, derin düşünme yapması önemlidir.
1) Bilginin Bütünleştirilmesi: Öğrenilenlerin yansıtılması(25 Pn)
2) Konu odağı: Raporun kapsamı (25 pn).
3) Tartışma: Ana konunun tartışılması (20 Pn).
4) Organizasyon: Yapısı, başlıklar, giriş, ana fikir, sonuç (10 Puan)
5) Yazım Kuralları: Dilbilgisi (10 Puan)
6) Kaynaklar: Literatür (10 puan).

Bütün Kriterler Aşağıdaki Ölçeğe gore değerlendirilecektir:
Bu belirli unsur yok veya verilen bağlam içinde tamamen yersiz. - Zayıf (%0)
Bu unsur kısmen yok ve bağlama tam olarak uymuyor. - Orta (%40)
Bu unsur tatmin edici bir şekilde geliştirilmiş ve bağlama kabul edilebilir bir standartta uyuyor. - İyi (%60)
Bu unsur iyi ve profesy

Dersin Öğretim Dili

İngilizce

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

1. Derslerin %70'ine devam zorunludur.
2. Her türlü intihal girişimi ve fiili disiplin cezasıyla sonuçlanır.
3. Öğrenciler (okuma, tartışma, yazma) faaliyetlerine katılacaklardır
4. Öğrencinin yeteneklerini geliştirmesine büyük önem verilmektedir.
5. Aktif öğrenme yeteneğine odaklanılmaktadır.
6. Tutumların ve değerlerin keşfine önem verilmektedir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Kişisel web sayfası: http://kisi.deu.edu.tr/omur.ozmen
E-mail: omur.ozmen@deu.edu.tr
Ofis: 113

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 12 1 12
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 9 2 18
Proje Hazırlama 2 10 20
Sunum Hazırlama 2 5 10
Ödev Hazırlama 4 8 32
Proje Ödevi 2 3 6
Ders ve Alan Çalışmalarına Katılım 8 2 16
Proje Final Sunumu 2 3 6
Final Ödevi 2 3 6
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 126

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6PK.7PK.8PK.9PK.10PK.11PK.12PK.13PK.14PK.15
ÖK.152
ÖK.2
ÖK.35