DERS ADI

: Alan Seç. 8 (Özel Yetenekte Öğrenme Problemleri ve Eğitimi)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3056 Alan Seç. 8 (Özel Yetenekte Öğrenme Problemleri ve Eğitimi) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel yetenekli bireylerde görülebilecek öğrenme problemlerini tanımlamak ve bu bireylerin eğitiminde kullanılabilecek etkili öğretim stratejileri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel yetenekli bireylerde görülebilecek öğrenme problemlerini tanımlar.
2   Bu bireyler için uygun öğretim stratejilerini seçer ve uyarlamalar yapar.
3   Öğrenme problemleri olan özel yetenekli bireylerin eğitimine yönelik özgün materyal ve etkinlikler tasarlar.
4   Bu bireyler için etkili öğretim yöntemleri ve stratejilerini uygular.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, özel yetenek ve öğrenme problemi kavramlarına giriş
2 Özel yetenekli bireylerin bilişsel, duyuşsal ve sosyal özellikleri
3 Öğrenme güçlüğü nedir Türleri ve genel özellikleri
4 Özel yetenekli bireylerde görülebilecek öğrenme problemleri
5 Çift istisnalı bireyler (twice-exceptional learners) ve tanılanması
6 Tanılama sürecinde kullanılan ölçme araçları ve yöntemler
7 Bu bireylerde öğrenme problemlerine yönelik eğitim yaklaşımları
8 Genel tekrar, ders değerlendirme ve ara sınav
9 Vaka analizi I: Çift istisnalı bir öğrenci örneği
10 Öğretimsel uyarlamalar ve bireyselleştirilmiş eğitim planları
11 Destekleyici öğretim materyali ve teknoloji kullanımı
12 Sınıf içi stratejiler ve işbirlikçi öğretim uygulamaları
13 Aile ve okul iş birliği
14 Aile ve okul iş birliği
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Karcı, İ. (2020). Özel Yetenekli Öğrencilerde Öğrenme Güçlükleri ve Müdahaleler. Ankara: Pegem Akademi.
emir, E. (2018). Üstün Zekâlı Öğrencilerde Eğitim ve Öğrenme Problemleri. İstanbul: Kök Yayıncılık.
Reis, S. M., & Renzulli, J. S. (2010). The Schoolwide Enrichment Model: A How-To Guide for Educational Excellence. Prufrock Press.
Baum, S. M., Owen, S. V., & Dixon, J. (1998). To Be Gifted & Learning Disabled: Strategies for Helping Bright Students with LD, ADHD, and More. Creative Learning Press.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Ders anlatım, tartışma, vaka analizi, literatür taraması ve proje çalışmaları

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 14 4 56
Vize Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavına Hazırlık 1 4 4
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 96

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1232322
ÖK.2243543
ÖK.3254325
ÖK.4555555