DERS ADI

: Alan Seç. 8 (Okuma ve Yazma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 3054 Alan Seç. 8 (Okuma ve Yazma Güçlüğü: Tanılama ve Müdahale) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, okuma ve yazma güçlüğü yaşayan öğrencilerin tanı ve müdahale süreçlerini öğretmek, bu bireyler için etkili müdahale stratejilerini geliştirmeye yönelik bilgi ve beceriler kazandırmaktır.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Okuma ve yazma güçlüklerini tanıyıp, bu güçlüklerin sebeplerini ve risk faktörlerini analiz edebilirler.
2   Okuma ve yazma güçlükleri gösteren bireyler için etkili müdahale stratejileri geliştirebilirler.
3   Okuma ve yazma güçlüğü olan öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim planları oluşturabilirler.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Dersin tanıtımı, okuma ve yazma güçlüğü kavramlarına giriş
2 Okuma ve yazma süreçleri: Bilişsel ve dilsel temeller
3 Disleksi, disgrafi ve diğer ilgili güçlükler
4 Okuma ve yazma güçlüklerinin nedenleri ve risk faktörleri
5 Tanılama süreci: Gözlem, testler ve ölçme araçları
6 Okuma güçlüğü gösteren öğrenciler için müdahale stratejileri
7 Yazma güçlüğü olan öğrenciler için öğretimsel müdahaleler
8 vize sınavı
9 Vaka analizi I: Tanılama sürecine yönelik örnek olay
10 Bireyselleştirilmiş öğretim planları ve hedef belirleme
11 Destekleyici öğretim materyalleri ve teknolojinin rolü
12 Sınıf içi uygulamalar ve farklılaştırılmış öğretim
13 Aile eğitimi ve aile ile iş birliği
14 Genel tekrar
15 Yarıyılsonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Kavale, K. A., & Forness, S. R. (2000). Learning Disabilities: Theoretical and Research Foundations.
Aydın, A. (2014). Özel Öğrenme Güçlüğü ve Eğitim Yaklaşımları. Nobel Yayıncılık.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

Sunum, aktif öğrenme yöntemleri, probleme dayalı öğrenme, oyun yoluyla öğrenme

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 MTE Midterm Exam
2 DTK Other Activity
3 FN Semester final exam
4 BNS BNS Student examVZ * 0.30 + Student examDTK * 0.10 + FN * 0.60
5 BUT Make- up note
6 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.30 +Student examDTK * 0.10 + BUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

vize ve final

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Ödevler belirtilen tarihlerde teslim edilmelidir.
Akademik etik kurallarına uyulması beklenir.
Uygulama çalışmalarına aktif katılım zorunludur.
Geç teslim edilen çalışmalar değerlendirmeye alınmaz.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

İlan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

İlan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 13 2 26
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 10 3 30
Final Sınavına Hazırlık 1 3 3
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 89

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1323432
ÖK.2432345
ÖK.3322453