DERS ADI

: Alan Seç. 7 (Özel Eğitimde Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği)

Ders Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
ÖEP 4001 Alan Seç. 7 (Özel Eğitimde Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği) SEÇMELİ 2 0 0 4

Dersi Veren Birim

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Düzeyi

Lisans

Ders Koordinatörü

PROF. DR. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU

Dersi Alan Birimler

Özel Eğitim Öğretmenliği

Dersin Amacı

Bu dersin amacı, özel eğitimde farklı disiplinlerden uzmanlarla etkili iş birliği kurmanın önemini kavratmak ve öğretmen adaylarının disiplinler arası ekip çalışmalarına katılım becerilerini geliştirmektir.

Dersin Öğrenme Kazanımları

1   Özel eğitimde disiplinler arası iş birliğinin önemini açıklar.
2   Farklı meslek elemanlarının sorumluluklarını tanımlar.
3   Disiplinler arası ekip çalışmalarına etkin katılım sağlar.
4   Farklı meslek elemanlarının rollerini tanımlar.

Dersin Öğretim Türü

Örgün Öğretim

Dersin Önkoşulu/Önkoşulları

Yok

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

Yok

Ders İçeriği

Hafta Konular Açıklama
1 Disiplinler arası, çok disiplinli, transdisipliner yaklaşımlar
2 Disiplinler arası çalışmanın özel eğitimde yeri ve önemi
3 Disiplinler arası ekip türleri ve işleyiş modelleri
4 Özel eğitimde yer alan uzmanlık alanları
5 Ekip içi iletişim ve iş birliği becerileri
6 Aile ile iş birliği: aile merkezli hizmet anlayışı
7 Genel tekrar, değerlendirme ve ara sınav
8 Vaka analizi: Disiplinler arası yaklaşım gerektiren bir örnek olay
9 Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı (BEP) sürecinde disiplinler arası katkılar
10 Erken müdahale hizmetlerinde disiplinler arası uygulamalar
11 Okul temelli uygulamalarda ekip çalışması
12 Sağlık, rehabilitasyon ve sosyal hizmetlerle iş birliği
13 Rol oynama: Disiplinler arası ekip toplantısı simülasyonu
14 Genel değerlendirme ve geri bildirim
15 Yarıyıl sonu sınavı

Ders İçin Önerilen Kaynaklar

Friend, M., & Cook, L. (2013). Interactions: Collaboration Skills for School Professionals (7th ed.). Pearson.
Karcı, İ. (2017). Özel eğitime multidisipliner yaklaşım. Ankara: Pegem Akademi.

Öğrenme ve Öğretme Yöntemleri

İş birliğine dayalı öğrenme, grup tartışmaları, vaka analizi ve rol oynama

Değerlendirme Yöntemleri

SIRA NO KISA KOD UZUN ADI FORMUL
1 VZ Midterm
2 FN Semester final exam
3 BNS BNS Student examVZ * 0.40 + Student examFN * 0.60
4 BUT Make-up note
5 BBN End of make-up grade Student examVZ * 0.40 + Student examBUT * 0.60


Değerlendirme Yöntemlerine İliskin Aciklamalar

Yok

Değerlendirme Kriteri

Ara Sınav
Yarıyılsonu Sınavı

Dersin Öğretim Dili

Türkçe

Derse İlişkin Politika ve Kurallar

Derse %70 devam zorunluluğu vardır.
Akademik etik kurallara tam uyum beklenir.
Ödevler zamanında teslim edilmelidir.
Öğrenciler geri bildirime açık olmalı ve grup çalışmalarına katılım göstermelidir.
Değerlendirme sürecinde gizliliğe özen gösterilmelidir.

Dersin Öğretim Üyesi İletişim Bilgileri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Ders Öğretim Üyesi Görüşme Gün ve Saatleri

Dönem başında ders sorumlusu tarafından ilan edilecektir.

Staj Durumu

YOK

İş Yükü Hesaplaması

Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ders Anlatımı 14 2 28
Haftalık Ders öncesi/sonrası hazırlıklar 13 2 26
Vize Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavına Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 2 2
Vize Sınavı 1 2 2
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat) 88

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

PK/ÖKPK.1PK.2PK.3PK.4PK.5PK.6
ÖK.1534453
ÖK.2345434
ÖK.3554344
ÖK.4444444